Avatar billede sn2002 Nybegynder
05. april 2005 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird - forkert 'from' ved flere adresser

Jeg bruger Mozilla Thunderbird med 5 forskellige e-mail accounts.

Jeg har sat den op, så min 'outgoing server' går gennem min Gmail-konto.
Problemet er så, at jeg lige har opdaget, at når jeg sender fra en af de andre accounts, så ser det for modtageren ud som om at beskeden kommer fra min Gmail-konto, og det vel at mærke selv om jeg har valgt en anden konto i 'from' feltet, når jeg skriver beskeden.

Er der en måde at klare det problem på, da det er lidt uheldigt, at e-mails, som jeg vil sende fra min arbejdskonto, hos modtageren ser ud som om de kommer fra min privatkonto?!
Avatar billede venturer Nybegynder
05. april 2005 - 12:59 #1
Jeg ved ikke nøjagtigt hvordan Google har sat deres SMTP op. Men det lyder sandsynligt at den altid vil bruge din gmail konto som afsender adresse.
Dit alternativ er at bruge en anden SMTP. Enten skal du bruge din udybers, eller også bruge arbejdets. hvis du bruger din udbyders (lad os sige TDC) skal du husek at du kun kan bruge den hvis du er opkoblet ved en TDC kunde (ikke nødvendigvis dig selv). Bruger du arbejdst SMTP er det sandsynligvis nødvendgit at du indtaster brugernavn/adgangskode for at sende mail. Men så har du dog mulighed for at bruge lige den afsenderadresse du ønsker :)
Avatar billede sn2002 Nybegynder
05. april 2005 - 13:40 #2
Tak for responsen.
Jeg vil egentlig helst beholde min opsætning gennem Gmail, men hvis det ikke kan lykkes, så kan jeg måske blive nødt til at bruge min cybercity SMTP. Jeg prøver dog lige at surfe/søge lidt videre på diverse forummer o.l.

Jeg har fundet ud af følgende, således at jeg i det mindste får eventuelle svar sendt til den rigtige adresse (desværre er det stadig den forkerte adresse, der står i 'from'):
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=239022&highlight=wrong - dette sørger for at svar til mine e-mails kommer det rigtige sted hen, altså at jeg har den rigtige 'reply-to' adresse.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
05. april 2005 - 14:16 #3
Jeg tror, jeg har fundet en brugbar løsning her:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=223194&highlight=wrong

Det kræver lidt fodarbejde, men indtil videre lader det til, at det virker med rigtig 'from' og 'reply-to' :-)

Så slipper jeg forhåbentligt for at skulle ændre min opsætning gennem Gmail.

Du får nu alligevel pointene som tak for hjælpen!