Avatar billede darkstar Nybegynder
04. april 2005 - 18:33 Der er 8 kommentarer

Hvordan streamer jeg video fra min computer til mit TV?

Jeg vil gerne have en hurtig og forståelig dansk guide til hvordan jeg får mit skærmsignal fra computeren til TV via SVHS.

100 point på højkant fordi jeg har haft så mange problemer med det.
Avatar billede soes Nybegynder
04. april 2005 - 18:41 #1
Hvad har du af stik til det på din computer?
Har du kun et stik hvor skærm signalet kommer ud, eller har du noget Composite eller Super-Video?
Avatar billede darkstar Nybegynder
04. april 2005 - 19:08 #2
Jeg har sådan et rundt et med 5 huller - 4 små og 1 stort i bunden. Og i fjernsynet er der direkte SVHS indgang, og har kablet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 02:45 #3
Hvad er det for et grafikkort du har ?
Anvisningerne er forskellige afhængigt af om du har ATI eller Nvidia.

Check også lige at du kan finde den AV kanal på tv'et der hedder enten Svideo eller SVHS.
Avatar billede darkstar Nybegynder
11. april 2005 - 20:29 #4
Jeg har ATI Mobility Radeon 9600 og jeg har fundet AV kanalen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. april 2005 - 20:37 #5
Højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg fanebladet indstillinger, knappen avanceret.
Gå ind på fanebladet "ATI Skærme". Her skal du vælge din pc-skærm som den primære skærm og dit tv som den sekundære skærm.

Der må ikke være et rødt kryds henover tv-skærmen da det er et tegn på at grafikkortet ikke har detekteret at det er tilsluttet et tv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 15:42 #6
Fik du løst problemet ?
Avatar billede darkstar Nybegynder
22. april 2005 - 11:45 #7
tonnybrandt, jamen er den svhs port på min computer ikke kun til OUT?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. april 2005 - 12:07 #8
Jo, er det ikke også det du har problemer med ?