Avatar billede jban Nybegynder
04. april 2005 - 09:30 Der er 7 kommentarer

2 printer

Jeg har et problem, jeg har to printer den ene til labels(fragt) og den anden til faktura og andet, hvordan kan jeg, uden at skifte printer hele tiden, skrive labels ud på den ene og faktura, ordre og andet på den anden? (Navision v. er 2.60)
Avatar billede minmartin Juniormester
04. april 2005 - 10:46 #1
Jeg mener det ligger under Finans => Opsætning => Printeropsætning.
Her kan du angive rapportens nummer og vælge hvilken printer, der skal skrive ud på. Det kræver blot, at begge printere er installeret på den maskine, du foretager opsætningen på (ellers kan de nemlig ikke vælges). Husk at genstarte Navision på alle de maskiner, der køre udskrifterne.
Avatar billede jban Nybegynder
05. april 2005 - 09:26 #2
Jeg kan ikke finde det du skriver men det kan være fordi det er på engelsk og at jeg ikke brugt Navision i særligt lang tid?
Avatar billede minmartin Juniormester
06. april 2005 - 09:39 #3
Jeg tror du vil finde ind til det rette sted således: General Ledger - Setup - Printer Selections. Hvis det heller ikke lige er til at få til at passe, så lad mig høre, hvor langt du kommer.
Avatar billede jban Nybegynder
07. april 2005 - 09:40 #4
I General Ledger findes setup ikke?
Avatar billede minmartin Juniormester
10. april 2005 - 01:08 #5
Beklager ...Jeg kan ikke komme det nærmere - kender åbenbart ikke nok til den version/udgave, du benytter!
Avatar billede khj Nybegynder
11. maj 2005 - 15:24 #6
I standard navision 2.60WW er det korrekt at det er (fra hovedmemuen) "General Ledger" -> "Setup" (næstsidste pulldn menu i højre kollone) -> "Printer Selections" (Sidste menupunkt). Hvis du ikke har den der, er det en tilrettet hovedmenu du har. Hvis det ikker er dig som er superbruger, så find ud af hvem og se om den person har samme menu. Hvis ja, så (stadig med superbrugeren logget ind), vælg "Tools" fra KLIENTENS memubjælke og derefter "Object Designer" (Genvejstaster: SHIFT F12). Så kommer object designer menuen frem, vælg derefter knap til venstre "Form" og find i listen ID nr. 64 "Printer Selections", klik med musen på denne linie og klik "Run" i bunden af vinduet. Hermed kører du formen printer selections. Hvis du ikke angiver et bruger id i første kollone, gælder den linies opsætning for alle brugerer. Du angiver rapportens ID og vælger printeren. Hvis du sætter det op og det skal virke på flere maskiner skal printernavnet være det samme på dem alle sammen. Dvs. Windows printer navnet.
Avatar billede khj Nybegynder
24. juni 2005 - 00:06 #7
Virker det ???