Avatar billede src Nybegynder
31. marts 2005 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til slettede filer

Jeg er "kommet" til at slette en mappe med en hel del vigtige fotos for ca 14 dage siden ved en fejl. jeg har også tømt skraldespanden.
Jeg har opdelt min harddisk i 2 drev. Mine fotos lå på D drevet, men jeg har ikke systemovervågning på mit D drev :-( kun mit C drev hvor mit sytresystem ligger. Er der en måde at kalde disse filer frem igen eller er jeg bare lost....
Avatar billede ebe Praktikant
31. marts 2005 - 20:40 #1
brug pc-inspector file-recovery, r-studio eller getdataback. første og sidste er vist gratis.
Avatar billede ebe Praktikant
31. marts 2005 - 20:40 #2
hvis du ikke har overskrevet dine data, burde de kunne hentes.
Avatar billede src Nybegynder
31. marts 2005 - 20:42 #3
Det vil jeg gøre, vender tilbage senere:-) Hvis jeg ikke har overskrevet dem, du mener?????
Avatar billede kalp Novice
31. marts 2005 - 20:42 #4
getdataback hentes herfra www.runtime.org
vil jeg også anbefale
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2005 - 20:42 #5
Avatar billede soes Nybegynder
31. marts 2005 - 20:44 #6
Når data bliver skrevet på disken sker det i små blokke som ligger op af hinanden. Når han hentyder til at du har overskrevet det, menes at der ikke er skrevet en ny blok oven på en af de blokke hvor dine fotos lå.
Avatar billede ebe Praktikant
31. marts 2005 - 20:48 #7
...fortsat fra soes... når du sletter date under windows, sletter du ikke dine data i virkeligheden. du fjerner dem fra "indholdsfortegnelsen" og markerer siderne/blokkene som "tomme". når så windows skal skrive nye data, fordi du gemmer en anden fil, bruges blokkene igen. hvis ikke du har gemt noget på disken siden sidst, burde dine datal altså ligge intakte, det er kun "indholdsfortegnelsen" som er slettet. de nævnte programmer kan så genskabe dine data.
Avatar billede src Nybegynder
03. april 2005 - 20:46 #8
De filer jeg søger er gone for ever... men eller ser programmet ud til at virke fint, tak
Avatar billede src Nybegynder
03. april 2005 - 20:48 #9
fik du mine point, ellers forklar hvordan??
Avatar billede ebe Praktikant
03. april 2005 - 20:52 #10
der er ingen som har lagt svar endnu, andre end dig selv :)
du beder de folk som skal lægge svar om at gøre det. så markerer du dem og accepterer. hvis du vil fordle point, kan du vist trykke på "avanceret" eller lign, og give hver mand de point som du synes han skal have.
Avatar billede ebe Praktikant
03. april 2005 - 20:55 #11
takker mange gange :)