Avatar billede lstogg Nybegynder
31. marts 2005 - 16:46 Der er 9 kommentarer

mail server på en TDC privat (port 25 ting)

Hej,

Jeg har en mail server(postfix) på en TDC privat ADSL, nu er det sådan at de har lukket for porten, og jeg skal sende igemmen ders mail server via. min.
Men hvordan gør jeg det? jeg skal vel lave noget om i main.conf, men hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2005 - 16:49 #1
Du skal ikke lave noget om i din mail servers opsætning.

Du skal lave noget om i DNS opsætning (MX records).
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2005 - 16:53 #2
Avatar billede plx Nybegynder
31. marts 2005 - 17:07 #3
men også i config-filen. Fra arnes link:

I postfix gøres dette for eksempel ved at indsætte følgende linie i /etc/postfix/main.cf: relayhost=smtp.mail.dk

og grunden til at det også skal gøres i serveren, er fordi porten er lukket både for indgående og udgående trafik
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2005 - 17:14 #4
der er ikke alle kunder som har fået lukket for udgående

men hvis der er det så skal man også have det udgående dirigeret om og det er
ganske rigtigt i ens mail servers konfiguration

sorry
Avatar billede janust Nybegynder
16. april 2005 - 22:33 #5
Jeg har selv haft en dialog med TDC angående emnet før. Jeg ringede til dem og sagde jeg ikke kunne forstå at porten var lukket. Ved ikke om supporteren ikke kendte til firmaets politik om emnet, men port 25 var i hvertfald åben igen før jeg fik lagt røret på =) Det er ½-1 år siden og jeg har ikke haft problemer med det siden.

Du kunne jo prøve, jeg skal ikke kunne love de åbner, men det er da forsøget værd =)
Avatar billede lstogg Nybegynder
16. juli 2005 - 23:04 #6
tak. smid svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2005 - 23:05 #7
hvem?
Avatar billede lstogg Nybegynder
17. juli 2005 - 12:57 #8
Jeg bruger plx’s ”/etc/postfix/main.cf: relayhost=smtp.mail.dk”. Jeg har så også ringet til dem, men det kom der ikke noget ud af.
I kan dele, det er op til jer.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2005 - 21:06 #9
ok