Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 22:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

HHHJJJÆÆÆLLPPP

Jeg er en dreng på 15,der desperat har brug for hjælp! Idag da jeg tændte min computer sagde den at mit drev(Eller mine jeg har 2) skulle \"partitioneres\". Når jeg så skriver \"Fdisk\" i MS-Dos siger den så at der ikke er nogen tilgængelige harddiske.
Jeg kan ikke kom ind i Windows og i Ms-Dos kan jeg ikke se hvad der er i mit drev(Dir).
Jeg har prøvet at formatere min harddisk men mit drev er ikke \"Understøttet\" ,siger den.
Hvad skal jeg gøre!(Ps: Jeg kan jo heller ikke installere et \"Partition-Program\" ude fra DOS.Jeg Har prøvet)Hvad skal(kan)jeg gøre?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 22:52 #1
...Den skulle lige med at du var en dreng på 15?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 22:54 #2
Men, ææh.. Har du formateret disken så det er en fat32 kompatibel?
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 22:54 #3
Det lyder mere uskyldigt!
(Får du ikke lyst til at hjælpe en lille dreng?)
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 22:55 #4
Hvordan gør man det?
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 22:57 #5
Nomiz>> ... det var fandme 100 nemme point :)
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:00 #6
Når man er desperat...Så gør man hvad som helst
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:00 #7
ja! Takker for points! :o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:01 #8
NEJ!! Ikke en ny bruger igen! nomiz snyder, nomiz snyder, kom så med den?
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:03 #9
Med Hva\'?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:04 #10
doc.g du skal starte din computer med en startdisk. Så skriver du Format C: og trykker \"enter\"..

Så bare tryk J, for ja til  godkendelse.
Når du er færdig skulle din disk gerne være formateret og fat32 kompatibel. Så kan du installere Windows, etc.
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:05 #11
doc.g: Det plejer at være sådan er når man får mange points fra en splinter ny-oprettet bruger kan det meget vel ligne et snydeforsøg.. Det vil jeg selvfølgelig afkræfte, tak!
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:06 #12
Når jeg har trykket J, for ja, siger den at mit drev ikke er understøttet \"formatering afsluttet\" står der så
(Jeg er jo ikke så dum)
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:07 #13
(jeg går i seng nu.. Sig til hvis der bliver problemos, evt. på icq.: 100612600
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:07 #14
Har du oprettet en primær partition?
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:08 #15
Nej, men det er fordi at jeg talte med min far om problemet(Jeg kan ikke leve uden min computer i en dag)så fortalte han mig om denne hjemmeside, og så prøvede jeg mig så frem
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:08 #16
Prøv at slet alle partitioner på disken, og opret én stor partition på, og derefter formatér..
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 23:10 #17
(Men, jeg går som sagt iseng nu... Snakkes ved i morgen!) Ja, jeg skal nok blive hængende, du skal jo have noget for dine points, ikke?

/vh
Simon
[ www.fotx.net/nomiz ]
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:10 #18
Jamen jeg kan jo ikke kom ind i Windows
Og kan ikke slette partitioner fra Dos(Øh tror jeg)
Avatar billede doc.g Nybegynder
28. marts 2001 - 23:11 #19
OK Tusind Tak for hjælpen (Jeg smutter op på mit værelse og prøver)
Avatar billede jgk Nybegynder
28. marts 2001 - 23:45 #20
Hvordan går det med dit problem?
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 09:33 #21
Jamen når jeg partitionere mit drev(Altså FDisk)så siger den : Ingen Harddiske tilgængelige
Avatar billede doc.g Nybegynder
29. marts 2001 - 09:36 #22
Og det værste er at jeg ikke kan formatere min harddisk
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. marts 2001 - 14:32 #23
Prøv at tage låget af din PC og se om stikket sidder korrekt på henholdsvis bundkort, og i disken. Hør evt. om disken giver lyd fra sig.. Ellers kan det være en defekt disk, som jeg desværre blev udsat for den anden dag, også!

/vh
Simo