Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
28. marts 2001 - 21:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

open movie-clip at cursor position

hejsa
jeg har brug for at skulle åbne et clip (dets venstre hjørne) præcis ved cursorens position. Klippet starter ved tryk på button.
Det skal ikke følge med cursoren rundt, bare blive på positionen.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede diktator Nybegynder
28. marts 2001 - 21:58 #1
Jeg kan sende dig en fil i morgen formiddag.
Prøv at detaljer dit behov yderligere,,
/D!ktator
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
28. marts 2001 - 22:19 #2
Jeg har en button der følger med cursoren rundt (ala www.nasa20.com). Ved tryk på denne skal der åbne en menu, præcis ved cursoren (altså hvor det tidligere button-clip var)
Jeg har struktureret den som følger:
\"hovedmovie-clip\" som ligger i min scene indeholder 2 movie-clips.

1. Det første ligger i frame 1 (med stop-command)
det er dette der følger med cursoren rundt.
knappen der ligger inde i dette klip har en tell-target command, der på on-release får hovedmovie-clip til at gå til frame 2 (hvor menuen ligger)

2. I frame 2 (med stop-command) ligger selve menuen (som movie-clip).
Den har forskellige drag-funktioner. Herudover en tell-target der peger tilbage til \"hovedmovie-clippets\" frame 1

Disse 2 movie-clips skulle, idet de peger på hinanden, gerne åbne præcis hvor den forgående var.

Håber det var info nok, ellers må du sige til

Tak for din hjælp, det værdsættes
Avatar billede diktator Nybegynder
28. marts 2001 - 22:24 #3
Det vil vist være lidt nemmere hvis du sender din .fla fil til mig, alternativt kan jeg sende dig et eksempel, der nok ikke opfører sig lige præcis som du ville ;)

admin@Diktator.dk
- Men som sagt får jeg først tid i morgen en gang.
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
28. marts 2001 - 23:07 #4
Sender dig lige filen. går ud fra at diktator.dk er med småt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. marts 2001 - 00:09 #5
Jeg har en du kan få nu....
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
29. marts 2001 - 01:27 #6
hmm, nu har jeg sendt filen til diktator.
Men under alle omstændigheder kunne jeg godt tænke mig at se din fil (det kunne være jeg kunne lære noget), hvis du gider at sende den. Som jeg også har skrevet til diktator er det fedt at i flashhajer har overskud til at hjælpe.

rolfnordahl@get2net.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. marts 2001 - 01:37 #7
Sendt. Selvom det er noget sjovere når der er point på spil. Anyway skal Diktator nok fikse din fil. :-)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. marts 2001 - 01:57 #8
Nu blev den sendt. Min Outlook var åbenbart gået i udu. :(
Avatar billede diktator Nybegynder
29. marts 2001 - 14:33 #9
rolfnordahl  ::

Så fik jeg tid til at kigge på den.
Jeg har ændret lidt på dine MC names, og jeg har fjernet constrain to rectangle, da den generede mig i netop det MC, hvori den var defineret. Det kan du selv sætte på igen hvis du har behov for det.

Nu åbner menuen der hvor musen fanger dit \'flag\' og jeg har tillige lavet det sådan at dit \'flag\' starter på samme position som det er markeret på menuen, når den lukkes igen.

- Ellers en spændende menu ;-)

/D!ktator.dk
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
29. marts 2001 - 17:27 #10
I skal begge 2 have tusinde mange tak for hjælpen.
Diktators løsning var lige hvad jeg havde brug for, men jeg tror også at jeg kan lære noge af nikolajdu\'s. Nu vil jeg ihvertfald til at studerer begge løsninger mere nøje.

Rolf Nordahl