Avatar billede larsande Nybegynder
28. marts 2005 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

overfør areal mellem to sider

Hej jeg forsøger at overføre en variabel indeholdende et areal fra en side til en anden. Hvilket giver problemer. Jeg bruger hidden values i en form. Her et eksempel på hvad jeg forsøger:
$v[] = {"a", "b"};
echo "<form id='Test' name='Test' action='Test.php' method='post' enctype='multipart/form-data' autocomplete=off >";

echo "<input type='hidden' name='newValue[]' id='newValue' value='" .$v ."'>";
echo "<form>";

Hvis jeg submitter denne form og på den næste php sider gør følgende:

if(is_array($HTTP_POST_VARS)) {

        $newValue[] = $HTTP_POST_VARS['newValue'];
}

echo count($newValue);

så får jeg resultatet 1. Jeg får ikke oprettet mit areal rigtigt,hvad mangler jeg/gør jeg forkert.
Avatar billede tjens Nybegynder
28. marts 2005 - 21:47 #1
Prøv 2 hidden felter, så du ikke skal bruge PHP datatypen Array ude i HTML-formen
Avatar billede jaw Nybegynder
28. marts 2005 - 22:31 #2
Kunne måske nemmest løses således:

<?

for($i = 0; $i <= count($v); $i++) {
  echo "<input type='hidden' name='newValue[]' id='newValue' value='".$v[$i]."'>";
}

?>
Avatar billede rednex Nybegynder
28. marts 2005 - 22:41 #3
Hvis du bruge et array i en form skal du lave et <input> element for hvert element i dit array:

foreach($array as $value) {
  echo '<input type="hidden" name="val[]" value="' . $value . '">';
}

Alternativt kan du bruge PHP's serialize()/unserialize() funktioner:

echo '<input type="hidden" name="val" value="' . serialize($array) . '">';
...
$array_fra_from = (array)unserialize($_POST['val']);

Du kan iøvrigt ikke bruge echo til at udskrive et array. Det vil resultere i en tekst a'la "Variable is an array!". Du er nødt til at loope gennem array'et og udskrive hvert element for sig. Hvis du bare skal debugge kan du f.eks. bruge print_r($array).
Avatar billede larsande Nybegynder
29. marts 2005 - 07:28 #4
tak for kommentarerne, jaw og rednex smid lige et svar hvis i ønsker nogle points.
Avatar billede jaw Nybegynder
29. marts 2005 - 11:39 #5
Selv tak :)
Avatar billede larsande Nybegynder
30. marts 2005 - 07:32 #6
ok