Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. marts 2005 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Medarbejder bredbånd - router

Jeg har medarbejder bredbånd hvor der er blevet leveret en linksys BEFSR41 V3 router med.

Jeg skal have åbnet en port på denne, så al trafik på den port bliver forwardet til en Ip adresse på lokal netværket.

Men når jeg forsøger at lave en traceroute kommer jeg ikke i kontakt med enheden, selvom jeg angiver port nummeret.

Kan TDC blokerer får porte, selvom de er åbne i routeren ?

Kan nogen komme med en port som "normalt" er åben og som altså ikke bruges af andre ting ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. marts 2005 - 15:58 #1
TDC kan godt blokke porten, det gjorde (gør måske stadgi) med port 25, der kun er tilladt for deres egen smtp server.

Du konfigurere din linksys ved at tilgå routeren indefra med en browser. Prøv at skrive 192.168.1.1 i din browsers adressefelt, så vil du sikkert blive bedt om et brugernavn og et password
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. marts 2005 - 16:02 #2
Ja - jeg har været inde og rode rundt med forwarding osv, men det kan bare ikke få det til at fungerer.
Men det nytter jo ikke meget at bøvle med det, hvis de blokerer porten inde fra TDC.

Men det er jo ikke til at vide hvilken porte der er åben og ikke er :(
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2005 - 16:05 #3
Afhængig hvilken aftale der er med TDC, kan det være et din virksomhed har bestemt hvad der må vøre åbent og hvad der ikke må !

Hvad port snakker vi om ?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. marts 2005 - 16:07 #4
Det er da muligt de har nogen aftaler omkring hvilke porte der må være åben - men hvis man ringer til tdc må de vel kunne svare på dette?

Det er faktisk ikke nogen specifik port vi taler om. Der skal bare være en port som er åben, men det er jo ikke til at vide. :(
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2005 - 16:11 #5
Hvad skal det bruges til ? Hvis du bare ville have alt åbent ind til en maskine, er der reelt ingen grund til routeren !

Alt trafik kører på en port, derfor skal der ALTID defineres hvilken port der er snak om !

Det er ikke sikkert at TDC Hotline kan sige det, men ellers tag en snak med jeres ansvarlige på arbejdspladsen, han ved i hvert til fald om der ligger nogen special aftaler !
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. marts 2005 - 16:13 #6
Nej - altså al trafik der kommer på f.eks. port 12000 skal forwares til en enhed på lokal netværket. Men om det er port 12000 eller port 19000 er ligegyldig, da dette kan sættes op på enheden. Men jeg har bare brug for at vide hvilken port der er åben og jeg kan bruge
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. marts 2005 - 18:11 #7
Med denne ardresse kan du fra din arbejdspc se hvilke porte der er åbne

http://www.grc.com/default.htm

denne kan også undyttes til det samme

http://scan.sygate.com
Avatar billede rossoneris Nybegynder
27. marts 2005 - 18:26 #8
Alle porte er stort set blocked og stealthed. Men hvis de hos TDC blokerer for nogle porte, det ved den scan der bliver lavet vel ikke, da den vel bare går ind og tester på routeren. Man hvad linien hos TDC siger, ved den vel ikke ?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
26. april 2005 - 13:28 #9
OKI - fandt ikke helt ud af det, men vi deler.