Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:20 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med Flash!

hej flash eksperter!
Jeg er igang med at lave en chat hvor man hopper rundt med en lille figur nu er det så at jeg skal til at lave sådan en \"muliplayer\" funktion sådan at de forskellige der er inde kan se hinandens figur! hvis du kan lave det så sig til så sender jeg flash filen til dig!

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:24 #1
Det var da sjovt. Havde du ikke lige udlovet 795 point sidst.

Du har da vist lidt problemer med de point hva´?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:25 #2
ja men nikolaj det var fordi at jeg havde droppet det men nu er jeg klar på det igen! vil du lave det for mig? Nu har jeg desværre kun 595 fordi at jeg har givat point for andre spørgsmål!

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:31 #3
Jeg er bare ikke så klar på dig længere.

http://www.eksperten.dk/spm/59469

og her spørger du efter bl.a html templates, men jeg blev da afvist....

http://www.eksperten.dk/spm/60213

Og hvad var lige begundelsen her? http://www.eksperten.dk/spm/59801 - Så må du sgu forklare hvad du vil have.

Når du udlover 595 point regner folk med at du rent faktisk også afgiver 595 point. Gør du ikke det får du ørene i maskinen.

Så nej jeg gider ikke kaste mig ud i et større projekt for dig så længe du ikke har styr på dine point.

/Nikolaj

Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:34 #4
Nikolaj du kan godt få pointene først! opret et svat nu så for du den og det spørgsmål med serveren var fordi at der ikke var nogen der gav mig et link til den DIREKTE download side og jeg kunne ikke selv finde programmet med de links de kom med!

-Jonas

OPRET ET SVAR NU SÅ FOR DU POINTS FØRST!
Avatar billede brandy Nybegynder
28. marts 2001 - 16:38 #5
Jeg står også af vognen. Både pga. Nikolajs indlæg som er ret sigende i sig selv(!), men også pga. points\'ne som er dalet siden dit sidste spørgsmål om det samme, pga. det du vil have er ret krævende (læses: tid!)- både Flash og programmering.

Ideen er dog stadig spændende.Bare ikke for de point.

[Brandy]
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:40 #6
I skal nok få flere points jeg skal bare først have svaret på nogle spørgsmål!
Avatar billede brandy Nybegynder
28. marts 2001 - 16:41 #7
Okay - ;-)
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:41 #8
Vil du starte med de 595?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:42 #9
Og så få flere bagefter?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:42 #10
Jeg vil ikke have point for noget jeg ikke har lavet.

Jeg kender ikke dine filer og kan derfor af gode grunde ikke sige om jeg kan lave det som du vil have det.

Anyway.

Din løsning er at få noget serverside til at skrive variabler ind i en txt fil.

f.eks

bruger1_X_Position=200
bruger1_Y_Position=200
bruger2_X_Position=500
bruger2_Y_Position=500

I Din flash skal du så have lavet et loop med tjeck af variabler - om de eksisterer og hvilke der gør det.

Herefter sættes positionen af de enkelte brugere. Når en brugdr så flytter sig skal scriptet kaldes igen og txt filen skal skrives med nye variabler.

/Nikolaj
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:43 #11
Hmm jeg er ret newbie til flash og forstår det derfor desværre ikke men kan jeg ikke lige sende dig min .fla fil så du kan kigge på det?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:43 #12
Hmm jeg er ret newbie til flash og forstår det derfor desværre ikke men kan jeg ikke lige sende dig min .fla fil så du kan kigge på det?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:45 #13
du kan da godt tage pointene for at lave det på mine filer selvom at du ikke har lavet koden!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:47 #14
Hvad er din Chat lavet i?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:48 #15
i flash det hele og det er ikke rigtigt en chat endnu bare hvor man hopper rundt med en figur men det skal til sidst blive til en chat!

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:51 #16
For at kunne lave det skal du have adgang til noget serverside. Vi bliver nødt til at vide om du kan bruge ASP/CGI eller PHP - ellers er det en umulighed, da vi så ikke kan skrive til txt-filen og uden den får du hverken chat eller opdatering hos flere brugere.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:53 #17
Du kan lave det i Php det har jeg adgang til men jeg tror kun at jeg jeg adgang til php4 kan du lave det i det?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 16:53 #18
Jeg kan ikke, men måske kan Brandy - han har noget styr på PHP.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 16:58 #19
Kan du ikke lige kigge på den nikolaj? hvad er din email?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 17:00 #20
Der er ingen grund til at jeg kigger på den før vi har fat i et PHP script der virker og kan skrive til den txt fil
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:00 #21
hvis du kan lave noget andet fedt på den kan du også få points! så må jeg jo på et andet tidpunkt købe et godt webhotel!
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:01 #22
jammen du kan også få pointnene hvis du kan lave noget andet på den (den skal være i stil med højhuset!
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:02 #23
Jeg skal bare ha´ lavet så meget som muligt!
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:03 #24
hvis du FEKS. kunne lave sådan så man kunne smide ting ligesom i HH!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 17:07 #25
jolleberg - Problemet er slet ikke Flashen. Den bliver ganske simpelt at lave. Er lige i gang med at skaffe det rigtige script.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 17:08 #26
Lad være med at skrive mere her, før jeg selv vender tilbage. Så bruger jeg ikke bare tiden på at tjekke hvad du har skrevet.

Prøver lige at brygge noget sammen.
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2001 - 17:10 #27
jolleberg >> lad os dige det på den her måde -> du vil have et nyt højhuset... tror du ikke det kræver en del mere end 595 point? jeg tror faktisk ikke der er nogen som helst der vil lave det for alle de point der findes på eksperten - der skal cool $ til!
Avatar billede brandy Nybegynder
28. marts 2001 - 17:12 #28
Nikolaj-->Jeg kan måske kode noget PHP sammen, hvis du ikke kan finde noget brugbart, men der er masser af opensource-scripts tilgængelige rundt omkring, som nok er mere avancerede end det jeg kan lave...
Avatar billede brandy Nybegynder
28. marts 2001 - 17:13 #29
Keysersoze--> Nemmerlig! ;-)
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 17:14 #30
Keyzersoze>jeg vil ikke have et nyt højhus! de 595 points er for en funktion! jeg har allerede lavet selve det med at rykke og figur osv!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 17:14 #31
Brandy kan du komme på ICQ?
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 18:01 #32
Nikolajdu er du igang? det er ikke for at haste med dig men det er bare fordi at jeg sidder og venter!

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 18:10 #33
jolleberg - Du skal bestemt ikke vente svar før om nogle dage. Skal lige have scriptet først og sidenhen have testet det af.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
28. marts 2001 - 18:15 #34
Okay tak for det bare skriv herinde når du har fikset noget ok? kan jeg ikke lige sende min .fla fil? hvis jeg kan hvad er så din E-mail?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 18:16 #35
flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede erny Nybegynder
30. marts 2001 - 12:23 #36
enig, sådan, hvor fedt! Et chatroom eller hva :-)
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 00:56 #37
Har du fundet ud af noget Nikolaj??

-Jonas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 16:45 #38
Jolle - jeg arbejder på det. Skal nok sige til. :-)
Avatar billede jolleberg Nybegynder
05. april 2001 - 17:53 #39
Jeg har lige afsæt 131 ekstra points :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. april 2001 - 19:21 #40
Det er fint, men du bliver nødt til at have lidt tålmodighed... Det er desværre ikke helt lige til. :-(
Avatar billede jolleberg Nybegynder
05. april 2001 - 19:35 #41
Nej Nej det havde jeg heller ikke regnet med og jeg venter med glæde :) Har du fundet scriptet?

-Jonas
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2001 - 00:32 #42
Lad være med at hjælpe jolleberg, for han bliver snart slettet.

Reference: http://www.eksperten.dk/spm/62693

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. april 2001 - 02:49 #43
Hoejrup  - tak.
Avatar billede jolleberg Nybegynder
07. april 2001 - 10:30 #44
hoejrup jeg bliver sq da ikke slettet hvad skulle jeg blive slettet for?????
nikolajdu det ville være meget rart at vide om du stadig vil lave det!

-Jonas
Avatar billede jolleberg Nybegynder
12. april 2001 - 11:16 #45
nikolajdu jeg har snakket med admin og jeg bliver ikke slettet!! Vil du stadig lave det for mig??

-Jonas

Avatar billede jolleberg Nybegynder
17. april 2001 - 16:20 #46
Nikolajdu jeg underskylder hvis du er igang med at lave det men  jeg syntes ikke at jeg har hørt fra dig meget længe og vælger derfor at tage mine points selv og oprette spørgsmål igen!

-Jonas