Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. marts 2005 - 20:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Internet uden fastnettlf.

Hej,

efter sigende bliver TDC jo nok ved med at kræve fastnetabo. vil man gerne _kun_og_udlukkende have sig ADSL.... :-/

Jeg vil gerne sige mit fastnet op og bruge de penge jeg sparer, til lidt hurtigere internet ( 128/128 pt.).

Jeg tænker her på CC og deres 256/128 til 269.-Kr om måneden.

Er der evt. alternativer? Skal jeg evt. vente lidt, da Cybercity er sat til salg?

Info:
-har ikke kabelTV ( ikke webspeed )
-kan ikke få stofa, hvor jeg bor
-skal max. koste 300.- om måneden
-har et forbrug på omkr. 1 gb per måned.
-bruger en del af OE nyhedsgrupper ( har struernet nyhedsgrupper ? )

Tak for alle forslag/kommentarer.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 20:51 #1
www.telepriser.dk prøv se om du ikke kan finde noget nyttigt her
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 20:54 #2
tele2/tiscali ser ud til at have en forbindelse til 295 pr måned uden fastnet
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. marts 2005 - 20:55 #3
uden fastnet ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 20:56 #4
Skal jeg have en fastnettelefon for at få bredbånd?

Nej, du kan sandsynligvis få bredbånd uden at have fastnettelefon.

Taget fra tiscalis side.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 20:57 #5
Avatar billede overloaded Mester
26. marts 2005 - 21:00 #6
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. marts 2005 - 22:05 #7
www.telepriser.dk var ikke opdateret mht. til CC 256/128.

Ellers har jeg lige sendt en mail til Tiscalis kundeservice mht. highway og bredbånd og fastnet.. forløbig tak for det.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 22:08 #8
det var så lidt
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. marts 2005 - 22:37 #9
Lidt news her: ikke hørt fra CC, men fra Tiscali: Highway kræver fastnet, men ikke deres 256/256. Så vælget må være mellem disse to produkter:

CC´s 256/128 til 269 kr
eller
Tiscalis 256/256 til 295.-

Venter lige en dag eller to, CC skal nok også give lyd fra sig..
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. marts 2005 - 22:40 #10
så¨smider jeg da bare et svar hvis det skulle blive akutelt :)

held og lykke med din forbindelse
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. marts 2005 - 22:42 #11
ja det prøver vi så lige igen :)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
31. marts 2005 - 02:22 #12
CC kan ikke levere mig noget under 2Gbit, fik jeg at vide i dag... not nejs ;-)
Det ender nok med Tiscali highway alligevel, da jeg så få en næsten 10 gange så hurtig forb. til mindre penge. Bare surt, der stå en telefon i stuen som aldtig bliver brugt..
Overvejer nu, at åbne en gammeldags mønttelefon her hos mig.. ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
31. marts 2005 - 07:29 #13
ja det er sku lidt irriterende, hvorfor kan CC ikke levere nogle mindre hastigheder? det lyder da helt absurt? er det fordi du bor et sted hvor kablingen ikke er god eller lign?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
07. april 2005 - 13:42 #14
Lukker lige denne her, tak for hjælpen.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
07. april 2005 - 13:43 #15
ubs: jeg spurgte ikke om, hvorfor de ikke kan levere..
Avatar billede overloaded Mester
07. april 2005 - 19:37 #16
Har da 512/512 fra CC.
Afstanden er ikke afgørende, ifølge tdc. http://comon.dk/index.php/news/show/id=21757
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2005 - 13:47 #17
overloaded -> Den du har fra cybercity er det uden fastnet??
Avatar billede overloaded Mester
16. april 2005 - 14:34 #18
Ja, det er det. Tror slet ikke de forlanger det på ADSL, kun på ISDN og nedefter.
Avatar billede overloaded Mester
16. april 2005 - 14:36 #19
Den enseste ulempe ved CC er de lange svartider på deres support, efter hvad jeg har opdaget.
Avatar billede arlet Juniormester
16. april 2005 - 14:43 #20
Har lige sendt dem en mail, hvor de må forklarer sig.

Det du siger er at jeg skal hælde en STOR kop kaffe op, mens jeg venter på deres svar*G*
Avatar billede overloaded Mester
16. april 2005 - 14:45 #21
Har bare erfaret at det tog en 1 time at ringe dem op, så rigede til deres kundeservice i stedet for og bad dem om at stille mig om.
Avatar billede overloaded Mester
16. april 2005 - 14:46 #22
Så du må hellere lave en hel spandfuld.