Avatar billede tulang Nybegynder
25. marts 2005 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Flashkort Type I & II

Er der nogen som ved hvad forskellen er på flashkort type I & type II.
Passer et type I kort i et type II slot eller kan man få en adapter???
Avatar billede ob Nybegynder
25. marts 2005 - 12:10 #1
Hvis det er compactflash, så er forskellen tykkelsen på kortene.
Type II er tykkere en type I, og de fleste læsere som kan klare type II tager også type I. Ja, men kan få bunker af adaptore. Med type I kort kan du opnår de hurtigste læse/skrive hastigheder
Avatar billede tulang Nybegynder
25. marts 2005 - 12:43 #2
Hvor kan man evt. købe sådan nogle adaptorer og hvad kaldes de?
Avatar billede ob Nybegynder
25. marts 2005 - 13:49 #3
Du kan købe dem næsten alle vegne lige fra Elgiganten til nogle gange i en Aldi eller Netto.
De starter på en 100-150 kr.
De kaldes bare en kortlæser. De fleste kan læse 8-16 forskellige kort, men jeg vil tro at alle kan læse compactflash.