Avatar billede yazz Nybegynder
23. marts 2005 - 23:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm går i sort

Jeg har fået en HP Pavilion f1703 forærende. Vedkommende jeg fik den af, havde haft den i ca. 1 år, så begyndte den pludselig at gå i sort. Når den blev tændt, var der billede på i ca. 3 sekunder, så blev den sort. Hun havde mistet garantibevis/kvittering så forretningen, hvor den var købt, ville ikke gøre noget ved den, uden hun selv skulle betale.

Det ville hun ikke, så hun købte en ny, og så ville hun kassere den gamle. Jeg tog den med hjem, og da jeg havde pillet lidt ved den, kunne den pludselig køre normalt igen. Glad var jeg, for nu havde jeg en rigtig lækker skærm.

Den har nu kørt perfekt i ca. en måned, og pludselig i går aftes, mens jeg sad og skrev en mail, gik den i sort igen, og nu sker nøjagtigt det samme - hver gang jeg tænder den, går den i sort efter ca. 3 sek. Så kan jeg slukke den for at tænde med det samme, og det samme sker.

I morges kørte den i ca. 1 time, så var den gal igen.

Har I en ide om, hvad der kan være galt? Jeg vil gerne betale et beløb for at få den repareret, men jeg tør ikke bare aflevere den i forretningen og bede dem gøre det, for så kan regningen hurtigt løbe op i, hvad en ny skærm koster i dag.

Jeg har prøvet at slå pauseskærmen fra, men det hjælper ikke noget.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2005 - 23:52 #1
Det kan ikek svare sig at rode med den, både kontroller print og selve LCD displayet koster meget emre end en ny skærm koster! (er tidligere moniotor tekniker, så taler ud fra min professionelle erfaring)
Avatar billede yazz Nybegynder
24. marts 2005 - 00:16 #2
Det anede mig. Tak for dit svar, så vil jeg ikke bruge mere tid på den.
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 00:20 #3
Det var så lidt ;), men husk at luk spørgsmålet (gør du ved at markere mit navn og vælg accepter)