Avatar billede desperado Nybegynder
23. marts 2005 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Install af windows på en SATA Raptor 74Gb disk

Hej.
Jeg booter på en windows XP Pro cdrom.
Kommer forbi formatering, og den starter Ccpy af files til disk.
Efter genstart siger systemet ( error loading operating system )
Jeg for forsøgt at køre en recover, fixboot, fixmbr uden held.

Det skal siges at der kun sider den ene disk i og et cdrom drev.
Hvad kan jeg havet gjort galt ?
Avatar billede hldc Nybegynder
23. marts 2005 - 14:55 #1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 15:16 #2
Det lyder umiddelbart som om din sata disk ikke er med i bootrækkefølgen inde i bios.
Avatar billede desperado Nybegynder
23. marts 2005 - 15:31 #3
desvære har tjekket bios og den står som den eneste der skal bootes fra..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 15:35 #4
Prøv evt at opdatere din bios:
http://support.microsoft.com/?kbid=326676
Avatar billede desperado Nybegynder
23. marts 2005 - 16:10 #5
Mit bundkort er et A8N-SLI DELUXE med bios version 1006 http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI%20Deluxe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 16:23 #6
Så har jeg ikke lige et bud. Du har i så fald allerede den nyeste bios på.
Avatar billede desperado Nybegynder
13. april 2005 - 16:55 #7
Status :
Jeg har nu low level formateret den og har sat den i LBA mode, så nu virker disken efter hensigten.. (DOH)
SÅ husk det LBA og ikke CHS ( SUK )
det burte koste kvæje points såå som der kommer med svar får points ( først mølle )
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. april 2005 - 19:13 #8
Først *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:16 #9
Kan spørgsmålet lukkes ?

Det gør du ved at markere den bruger der skal have point nede til venstre og bagefter trykke accepter.