Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:37 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Optimering af win98

jeg har fået et problem med at min PC er blevet langsomere efter at jeg har installeret win 98. (den \"lager\" lidt når jeg bruger winamp og IE på samme tid)
Systemet kørte hurtigere da jeg kørte med  win Me.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 11:38 #1
er det helt nyinstalleret?
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:39 #2
Ja jeg formaterede mit C: drev men ikke mit D:
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:42 #3
Mit system
Mycom 500 Mhz Amd K62 , TnT2 32 mb, DVD, brænder, 2 hd  C: 15 GB D: 30 Gb
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:43 #4
198 mb ram
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 11:43 #5
Hvis installationen er på C: er D: drevet ligegyldigt.

Har du smidt en masse programmer på? Hvis så kør lige en REGCLEAN på databasen - det hjælper.

Det der betyder mest er hvor mange ting der startes op automatisk og win 98 har et par stykker som standard.

Check alle dine opstartsfiler efter ting som kan undværes! - win.ini (fjern eks winzip nøglen) autoexec.bat, alle mulige filer.

Der er et værktøj under tools på din win98 cd som kan hjælpe dig.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 11:49 #6
Smut en tur ind i kontrolpanel og check under system. Hvilken indstilling står der under virtuel hukommelse?
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 11:51 #7
Har du installeret drivere til chipset? (Intel, VIA, AMD osv.)
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 11:59 #8
Jeg har kun smidt ca 5 programme ud over windows ind.

Er der ikke noget stort som jeg har glemt?
Fks. DMA er det kun på standart controllerne man skal slå det til på?
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 12:00 #9
Ja jeg har puttet Via drivere ind
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 12:01 #10
Det skal lige siges at jeg førest kan prøve jerres svar når jeg komme hjem.
Sidder på mac nu
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 12:02 #11
Og der er ingen konflikter eller enheder der ikke er fundet
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 12:04 #12
dma burde ikke være nødvendigt at rode med.
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 12:05 #13
jo det kan gøre en del hvis det er slået til
Avatar billede tomle Nybegynder
28. marts 2001 - 12:19 #14
Hvorfor skiftede du tilbage fra WinME til Win98?
Avatar billede zhark Nybegynder
28. marts 2001 - 12:27 #15
Start/prog./systværkt./systemoplysninger, der kan du tjekke en del. Som ren og uden at bruge nogle prog. skulle der gerne være ca 88% recourser ledig.
Du kan også se: Start/kør/ skriv msconfig + enter og se, bl.a. under start fanen, hvilke programmer der kører og evt. fjerne hak i nogle du ikke bruge
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 12:35 #16
tomle: jeg skiftede pga jeg opdagede en bagdør på min computer da jeg slettede patchen begyndte den og prokke sig over alt
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 13:10 #17
Det MSconfig jeg snakkede om.
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. marts 2001 - 16:30 #18
morten dyrekilde> hvordan kører man en REGCLEAN? er det et program? (der kan hentes?), eller er det en kommando der virker i Win?
Avatar billede spikey Nybegynder
28. marts 2001 - 17:57 #19
nej der var ikke noget særligt der kørte i baggrunden.
Og der står også at der er 77% ledige systemresurcer når jeg køre IE og winamp
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
28. marts 2001 - 21:22 #20
regclean kan hentes hos microsoft
Avatar billede spikey Nybegynder
29. marts 2001 - 08:13 #21
Jeg prøvede at putte direct X ind og det hjalp faktisk en del.
Men I skal nu alligevel have noget for jerres svar
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
29. marts 2001 - 11:11 #22
Tak for det :-)

Regclean kan hentes på microsofts hjemmeside, men hvis det er for svært at finde (og det er det vist...) så kan jeg vel sende det i en mail til dig.

Det er gratis og lige til at pakke ud til brug.

Regclean tester alle nøglerne i din registreringsdatabase efter og fjerner dem som ikke er i brug. Det optimerer computerens hastighed. Jeg har aldrig olpevet at det lavede en fejl og hvis det skulle gøre det en dag - ja så laver det samtidig en fil til at reetablere databasen.
Avatar billede tjek Nybegynder
04. april 2001 - 22:46 #23