Avatar billede javanybegynder Nybegynder
23. marts 2005 - 01:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsæt flere data i en arrayliste og print listen ud

Hejsa

Jeg er helt ny i java.
Jeg skal kunne indtaste et nummer på en studerende vha af brugerinput og kunne få programmet til at printe listen ud, når brugeren beder om det.
Mit problem er: jeg ikke kan få mit program til at huske mere end det sidste indtastede nummer.
Hvordan får jeg det til det?

Håber nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 01:56 #1
prøv at poste din kode så kan vi rette den til ..se hvad der skal ændres
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 02:10 #2
Hvis det er en ArrayList og du vil gemme en talværdi i den skal det gøres sådan her

ArrayList liste = new ArrayList();

liste.add(new Integer(1));
liste.add(new Integer(2));
liste.add(new Integer(3));

I den der har vi smidt tre tal ind.. nemlig 1, 2 og 3

men hvis du har en Array

int[] liste = new int[10];

liste[0] = 1;
liste[1] = 2;
liste[2] = 3;

her er forskellen bare at der kun er 10 ledige pladser i vores array.

Uden din kode kan jeg ikke vide om du mente ArrayList eller array.. en arraylist styre selv det med at gemme objekter når man anvender dens add() metode og desuden er et tal en primitiv værdi og ikke et objekt hvilket derfor gør jeg tror du har lavet en array og her styre du nemlig hvor de forskellige tal skal gemmes.

Hvis du har lavet en ArrayList og gør som jeg har gjort i mit eksempel så må det være fordi du kalder

new ArrayList();

før du henter en nyt nummer der bliver tastet ind.. og det skal du ikke gøre for så opretter du din arraylist på ny.
Avatar billede javanybegynder Nybegynder
23. marts 2005 - 11:21 #3
Hej kalp

Mange tak for dit hurtige svar.
Det er en liste jeg har med objekter, jeg kalder studerende.
Din kommentar gav mig lige det overblik, jeg behøvede for at komme videre.
og så havde jeg også kaldt en new arrayList, hvor jeg ikke skulle.
Du må lige oprette et svar, så du kan fluks kan få dine point :-)...
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 11:22 #4
Meget glad for du kunne bruge mit input:) altid rart med nybegynder spørgsmål i Java katagorien så har jeg også en chance *S* så du velkommen til at stille flere spørgsmål hehe
Avatar billede javanybegynder Nybegynder
23. marts 2005 - 15:58 #5
Det skal jeg nok :-)
Avatar billede giendr Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:49 #6
Hejsa

Jeg sidder også og har problemer med ArrayList og har kun brugt eksperten 1 gang før. Jeg kan ikke huske hvordan man selv kan gå ind og oprettte et spørgsmål (så jeg har lige sneget mig herind, det var den enste mulighed jeg så for at komme videre). Er du sød at hjælpe mig med det ? Tak for hjælpen!!!!!
Avatar billede kalp Novice
19. oktober 2005 - 10:52 #7
Du opretter spørgsmålet her:)
http://exp.dk/opretspm.phtml

hvis ikke det genere javanybegynder så kan vi også godt tage den her