Avatar billede mike@work Praktikant
28. marts 2001 - 09:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

COM eller COM+

Hvad er helt præcis forskellen på de to ting ???

Jeg har hørt noget om Transactions understøtes af Com+, men er det, det eneste ???
Avatar billede wisen Nybegynder
28. marts 2001 - 10:01 #1
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. marts 2001 - 11:44 #2
Transactions er en integereret del af Com+, hvor det tidligere blot har været en individuel \"service\" i forhold til Com.
Der er mange andre ting i Com+ som ikke eksisterer i Com: object pooling, msmq, osv.

/ortrak
Avatar billede mike@work Praktikant
28. marts 2001 - 12:29 #3
Ok fint nok.... Hvis man laver COM objekter i VB, er der så noget man skal ændre eller tilføje for at lave disse til COM+ ?

Som jeg har forstået så er COM+ kun til W2k-miljø ?
Avatar billede wisen Nybegynder
28. marts 2001 - 12:31 #4
Ja, efter som det er en ny teknologi, bliver det først implementeret i Windows 2000
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. marts 2001 - 12:50 #5
man skal først og fremmest installere og registrere komponenten som et COM+ object i win2k. Som udgangspunkt skal du ikke foretage ændringer i din kode.

/ortrak