Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 23:42 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

en dll spørger om internetadgang??

Følgende er kopieret ind fra Sygate:

File Version :        5.1.2600.2180
File Description :    NDIS User mode I/O Driver (ndisuio.sys)
File Path :        C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ndisuio.sys
Connection origin :    remote initiated
Protocol :        UDP
Local Address :     10.0.0.2
Local Port :        5358
Remote Name :
Remote Address :    64.14.77.17
Remote Port :         4672

Det der bekymrer mig er at den kommer udefra - og at porten er en edonkey port.

Jeg har blokket den men vil gerne vide hvad det er og betyder?

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 23:45 #1
Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 23:55 #2
Jeg ved godt at den er "legal"

Nu kan jeg se at jeg skrev forkert i overskriften - det var "Remote Address :    64.14.77.17" der spurgte om adgang til min computer. Havde det været omvendt var jeg ikke bekymret.
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 23:58 #3
The ndisuio.sys getting that incoming traffic is also normal, but if you are not using any wireles devices, you should block it.
Actually, if you want to get rid of ndisuio.sys loggings, disable the Wireless Zero Configuration Service
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 02:47 #4
Det betyder efter al sandsynlighed at du på et tidpunkt har været på edonkey, og der er registreret at du havde nogle filer til upload. En bruger har så søgt og ramt nogle af de filer du havde til upload, og serveren forsøger nu at finde ud af om din maskine er online. Det er efter min mening et sandsynligt bud på scanningen.
Og ipaddressen lader til at være fra usa, såvidt jeg kunne trace.
Avatar billede tjalf Nybegynder
21. marts 2005 - 08:31 #5
Det var sådan noget jeg havde i tankerne - den kommer hver gang jeg tænder computeren men med en ny remote adr:

ile Version :        5.1.2600.2180
File Description :    NDIS User mode I/O Driver (ndisuio.sys)
File Path :        C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\ndisuio.sys
Connection origin :    remote initiated
Protocol :        TCP
Local Address :     10.0.0.2
Local Port :        5357
Remote Name :
Remote Address :    212.254.245.64
Remote Port :         14674

Selve driveren er vist nok til trådløst udstyr. Det eneste jeg har er trådløs tastatur og mus og dem kan jeg selv finde drivere til.
Vil det ikke være klogest at blokke den og se hvad der sker?
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 08:58 #6
Det er ALTID godt at ikke at have sharing slået til!! så blocker endelig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 09:44 #7
Jeg er enig i at du skal blokere den. Den sidste ipaddresse er fra schweiz så det må være edonkey klienter og ikke selve serveren, hvis altså ikke de har flere servere spredt ud over hele verden. Så godt kender jeg alligevel ikke edonkey. Min eneste kontakt med file sharing var for 5-6 år siden og meget kan have ændret sig i den tid.
Avatar billede tjalf Nybegynder
21. marts 2005 - 10:04 #8
okay :o)
Læg et svar så i kan få point og mange tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 12:00 #9
Velbekomme og her er svaret.
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 14:03 #10
Her kommer mit svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. marts 2005 - 16:21 #11
Takker for point :)