Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:14 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Norton

Jeg har et stort problem med mit norton antivirus. Jeg købte det i går men det virker ikke. overfladen (grafiken) er væk, og Jeg kan ikke trykke på knapperne. Jeg har haft norton antivirus på denne PC en gang før, og den gang var der ingen problemmer
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. marts 2005 - 12:15 #1
Har du prøvet at reinstallere softwaren ??
Hvilken version af norton er det ?
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:17 #2
det er den nyeste og ja jeg har reinstalleret det
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:18 #3
har du været tilsluttet nettet i den tid du ikke have antivirus installeret?

prøv at scanne din pc med denne online scanner
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

hvis du ikke kan komme derind så er det ikke et godt tegn:))
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:26 #4
Ja jeg kan godt komme ind på siden (jeg kører antivirus scanen lige nu så det tager lidt tid)
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:29 #5
er det bare salgs trick at den finder så mange trojanske heste
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. marts 2005 - 12:34 #6
Nej, de burde ikke være der
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:34 #7
når du er færdig

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:37 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\system32\sstray.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\NETGEAR WG311v2 Adapter\wlancfg5.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Documents and Settings\Daniel den store\Skrivebord\Spy ware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svmhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] "C:\Programmer\Norton AntiVirus\CfgWiz.exe" /GUID {0D7956A2-5A08-4ec2-A72C-DF8495A66016} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: NETGEAR WG311v2 Smart Configuration.lnk = C:\Programmer\NETGEAR WG311v2 Adapter\wlancfg5.exe
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InCD File System Service (InCDsrv) - AHEAD Software - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:39 #9
fint jeg giver dig en procedure om lidt.. den er ikke ren
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 12:40 #10
hvad skal jeg gøre med "trendmicro scan" vinduet
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:41 #11
luk det
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:43 #12
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Update] svmhost.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

søg efter og slet svmhost.exe

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 12:53 #13
kalp > jeg synes ikke du er konsekvent *G*
Han skal slette svmhost.exe men ikke soundblaster.exe ?
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:59 #14
tonnybrandt>> jeg skal stadig lige vågne:)) Kom til at tænke på soundman og kunne ikke lige huske dens placering.. men ja den kan han i bund og grund bare søge efter altså soundblaster.exe for det underordnet hvor den ligger:)) men det kan være hjt fanger den nu den skal fikses to gange:))
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 13:45 #15
Sådan nu har jeg sletet de filer og køret Mwav (den fandt mange filer) men mit norton virker sku ikke
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 13:46 #16
men jeg vil gerne se en ny log
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 13:47 #17
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\system32\sstray.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\NETGEAR WG311v2 Adapter\wlancfg5.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Daniel den store\Skrivebord\Spy ware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] "C:\Programmer\Norton AntiVirus\CfgWiz.exe" /GUID {0D7956A2-5A08-4ec2-A72C-DF8495A66016} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - Startup: PowerReg SchedulerV2.exe
O4 - Global Startup: NETGEAR WG311v2 Smart Configuration.lnk = C:\Programmer\NETGEAR WG311v2 Adapter\wlancfg5.exe
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InCD File System Service (InCDsrv) - AHEAD Software - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 13:49 #18
Okay fint.. hiv dit internetstik ud og geinstaller norton nu se om det virker denne gang
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 13:50 #19
okay jeg prøver
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 14:13 #20
Det virker sku ikke, jeg tror det er helt galt med Norton. tak hjælpen men jeg tror jeg må finde mig en anden antivirus end Norton
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 14:14 #21
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 14:15 #22
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm et par ord om den og ellers om lidt andre muligheder.
Avatar billede the_master Nybegynder
20. marts 2005 - 15:32 #23
Mange tak for hjælpen Klap

<====================== Dette forum er lukket =======================>
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 15:38 #24
<====================== Dette forum er midlertidigt blevet genåbnet =======================>

Selv tak:) Det staves dog ikke klap men kalp. Fungere avast fint?

<====================== Dette forum er lukket igen =======================>
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. marts 2005 - 16:10 #25
Øjeblik
Hvis du har mod på det vil jeg gerne prøve at hjælpe
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 16:12 #26
Hvis han har skal i bare huske at afinstallere avast før i installere norton.
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. marts 2005 - 16:14 #27
Selvfølgelig ;O) Mener bare hvis manden har købt og betalt for et program er det surt at smide det på porten, selvom norton heller ikke er min favorit