Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. marts 2005 - 11:20 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Alvorligt problem med min windows xp computer

Det hele startede med at jeg sad og arbejdede ved min computer, pludselig kom der en lille gul advarselstrekant nede i proceslinjen, den skrev at en fil ikke kunne skrives til mit D drev (backup drevet) det kunne skyldes en hardware fejl eller fejl på netværksforbindelsen.
Da jeg lidt senere kiggede i Denne Computer var mit D drev forsvundet!
Jeg genstartede computeren, D drevet var kommet frem igen, men min computer tog ca 5-6 minutter om at starte op, før tog den kun ca 2 min om det.
Udover det så arbejdede min computer kun ved halv styrke ca, den er mega langsom....
Når jeg forsøger at gå ind i en mappe på mit D drev så fryser vinduet, og når jeg prøver at lukke det siger windows xp at Explorer har lavet en fejl...

Som sidste udvej tog jeg backup af mit D drev og formatterede både C og D drevet og geninstallerede det hele.
Efetr jeg havde geninstalleret hele windows virkede det fint, i en time ca....
Jeg skulle kopiere nogle data fra en dvd over på mit skrivebord, da den næsten var færdig, frøs computeren fast... jeg annulerede kopieringen... mit d drev som nu var blevet et f drev, forsvandt...igen.
Jeg genstartede og windows xp var lige så langsom som før..

Hvad skal jeg gøre?
Er det en defekt harddisk? Defekte ram? eller defekt bundkort?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. marts 2005 - 11:31 #1
GENERELT:
Har du lagt de rigtige driver(s) ind?
Har du lagt diverse M$ ServicePack1/2 ind FØR FØR FØR internet tilslutning ?
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 11:33 #2
Den dvd du kopirede data fra... går jeg ud fra er hjemmebrændt? hvilken type data? ikke film?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. marts 2005 - 11:51 #3
Jeg har lagt de rigtige drivere ind, de drivere som jeg altid bruger.
Jeg installerede SP2 ind før jeg gik på nettet osv.

Den dvd jeg kopierede data fra var en backup dvd jeg selv havde brændt med dokumenter, billeder osv
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 11:54 #4
Når du siger at XP var ligesom før vil det så sige du ikke kan se dit D drev eller der opstår fejl når du prøver at åbne det?

prøv at sætte din DVD skive i... og scan den med denne scanner
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

hvis du ikke kan så prøv også i fejlsikret tilstand.

Ellers er mit "gode" bud at du laver en systemgendannelse
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. marts 2005 - 12:02 #5
Mit D drev er i windows, men når jeg prøver at gå ind på drevet fryser vinduet også forsvinder drevet.
Jeg har scannet dvd skiven for virus.
Systemgendannelse hjælper heller ikke
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2005 - 12:06 #6
Kunne tyde på at der er nogle sys.filer der enten er beskadiget eller blevet oveskrevet.
Prøv følgende:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.

Kører du ned Norton internet security ?
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 12:08 #7
og eller hvis du er heldig

http://support.microsoft.com/kb/314060/DA

og du skal bare ignorere de nævner fejlen kun sker hvis man fjerne easy cd creator.. gør den nemlig ikke kun !
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
19. marts 2005 - 12:18 #8
haverslev>
Tak for tippet det vil jeg prøve.
kalp>
Jeg har ikke installeret Easy CD Creator, og det er ikke med cd eller dvd drev der fejler noget der er en slave harddisk
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 12:33 #9
sorry bliver helt forvirret.. er vant til d = cdrev hehe
men i det tilfælde så har du nok ret i det kan tyde på noget fejl på hd'en.

men ville nok hellere køre en scandisc og se om den fejler frem for en sfc
Avatar billede badazz Novice
20. marts 2005 - 15:23 #10
som et alternativ kan du tage stikket af til dit d drev. (vel og værket hvis det er en separat disk og ikke en partation på drev c) da det for mig lyder som en helv defekt harddisk, nå du har taget din disk af, kan du se om computeren nu virker optimalt. og derefter kan du sætte disken til igen. og hvis det så derved går galt igen, så kan du næsten være sikkert på at det er den disk det er galt med... defekt hardware. kan lave mange mystiske fejl..
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2005 - 16:16 #11
Kommet videre ?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
23. marts 2005 - 20:53 #12
Nu har jeg fået en ny harddisk i, og det virker.
Kalp og Haverslev.
Hvis i laver et svar så deler i pointene, i har hjulpet mig mest
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2005 - 20:56 #13
Ok, det var da ærgeligt at der skulle en ny HD til, men godt du fik det fixet ;)
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 01:28 #14
Mit svar kommer her.. lidt forsinket:)
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
24. marts 2005 - 11:14 #15
tak for hjælpen gutter
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 11:17 #16
selv tak:))
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2005 - 11:19 #17
Takker og god påske(bryg) ;o)