Avatar billede tschmidt Nybegynder
19. marts 2005 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nabonet/kvartersnet/bynet

Hej

Et eller andet sted mellem 10 og 30 beboere i en landsby ønsker at dele en internetforbindelse. Er der nogen gode ideer til en løsning der dækker sikkerhed, båndbreddestyring og hvad der ellers kunne være nødvendigt. Det skal være noget vi selv laver - ikke en købt løsning. Også del-ideer er velkomne!
Avatar billede ierikk Nybegynder
19. marts 2005 - 10:23 #1
Jeg har læst om trådløse net på lemvig egnen, efteråret 2004
jeg har lidt matrialer om det, det vil jeg gerne sende
læg din mail adresse på min hjemmeside
www.erikogco.dk under mail til erik
og vil sende adr mm til dig
Avatar billede tschmidt Nybegynder
17. maj 2005 - 15:32 #2
lukker
Avatar billede ierikk Nybegynder
17. maj 2005 - 18:13 #3
fik i noget ud af det
Avatar billede tschmidt Nybegynder
17. maj 2005 - 18:25 #4
Næh, du. Jeg blev nu ikke så meget klogere af det du sendte mig. Der stod vel ikke stort mere end "sæt et accesspoint op". Jeg havde håbet på, at nogle af bynettene havde meldt sig. Så jeg kune komme en teknisk løsning noget nærmere. Men efterhånden er Eksperten noget af en død sild. Tak alligevel fordi du gad at forsøge.
Avatar billede ierikk Nybegynder
17. maj 2005 - 19:45 #5
her i byen hvor jeg bor er der efterhånden en del naboere der har nogle små fællesnet, 4 til 6 naboere sammen om en adsl forbindelse
hvis du er interesseret i dem er du da velkommen til at se nærmere på dem,
send mig en mail, og jeg vil gerne sende dig nogle detaljer
Avatar billede ierikk Nybegynder
17. maj 2005 - 19:49 #6
jeg har bl. a fået mig en IP telefon, som kører over systemet