Avatar billede tt-dk Nybegynder
18. marts 2005 - 14:45 Der er 9 kommentarer

Problemer med Google

Jeg har store problemer med Google. På min egen computer går det MEGET langsomt at komme ind på søgemaskinen, men på min søster som er på samme net går det normalt, som det ellers også plejede at gøre på min.

Det er som om det sidder fast når jeg trykker mig ind på www.google.dk, der går omkring 10 sekunder først den så viser siden. Det samme gør sig gældende når jeg søger efter et ord, så går der også 10 sekunder før søgeresultaterne kommer frem. Og til sidst gør det sig også gældende, når jeg trykker på næste side ved søge-resultater, så går der også de her 10 sekunder.

Nogen der ved hvad årsagen kan være?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. marts 2005 - 14:56 #1
Jeg er desværre på vej til weekend, så jeg har ikke tid til at hjælpe dig. Men lige en kort bemærkning: Problemet kan godt skyldes virus/spyware. Jeg har i flere tråde haft hjælp med at afhjælpe lignende problemer -- fx her:
http://www.eksperten.dk/spm/595977

Men prøv at lægge en hijackthis-log. Så kan det være der er en HJT-logger, der kan kigge den igennem for dig:
Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis.exe fra en mappe som du opretter til formålet:
Klik på "Do a systemscan and save a logfile"
(det kan være at du bliver ført direkte ind til hovedprogrammet - så klikker du bare Scan - save log)
Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd.
Jeg vil fraråde at du selv begynder at fixe noget.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
18. marts 2005 - 15:00 #2
En ting der har hjulpet mig meget med alt det l o r t man får ned fra nettet automatisk, er at skifte til Firefox (www.mozilla.org).
Efter en god grundig spyware check og antivirus check, med McAfee Antivirus, AdAware, og SpyBot.

Siden jeg skiftede til FireFox har jeg faktisk ikke haft problemer med nettet..  Dog er der de sider der kun kan vises i iExplorer..

Har også fået andre til at skifte, og de syntes allesammen at det var godt at de gjorde det.

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede tt-dk Nybegynder
18. marts 2005 - 15:01 #3
Tak for det....
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 17:13 #4
Er din Windows fuldt opdateret? Ta' lige en tjekker i 'Windows Update'.
Det kan være at det er en bug i IE, og at der måske er nogle kritiske/vigtige opdateringer til IE osv ..
Men som silversand skrev, så skift for guds skyld til enten Firefox, Opera, K-Meleon eller en anden browser som IKKE er baseret på IE. Det er mange gange uvelkommende BHO's og ActiveX's som fucker op i IE. Det er der ikke noget af i de browsere nævnt foroven. Men problemet kan også skyldes en masse andet .. Er det KUN når du ind på IE at den går langsom? Det kan nemlig godt være overophedenhed af CPU'en eller problemer med rammene.. Tror dog ikke det er det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. marts 2005 - 09:01 #5
tt-dk: Hvis du stadig har problemer og mod på det, så er jeg nu klar til at kigge en log fra Hijackthis igennem. Så kan vi se om dit problem skyldes snavs på maskingen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. april 2005 - 09:53 #6
Hvordan går det med problemet?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. august 2005 - 13:05 #7
Lukketid?
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. september 2005 - 09:54 #8
Lukketid?
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 16:23 #9
Lukketid?