Avatar billede larsande Nybegynder
18. marts 2005 - 14:43 Der er 5 kommentarer

regler i outlook

Hej jeg er netop skiftet fra outlook express til outlook. Min kone og jeg deler mailserver, men har vær sin mail adresse, derfor havde jeg i express oprettet en regler som gik på at mail som indehold hendes mailadresse i til linjen ikke skulle hentes fra mailserveren, denne regel kunne jeg godt tænke mig at oprette i outlook, men det kan jeg sørme ikke finde ud af, er der en som kan hjælpe?
Avatar billede fromse Nybegynder
18. marts 2005 - 14:46 #1
Jeg tror ikke det er muligt...

Men man kan gøre sådan at en mail sendt til mand@domain.dk bliver lagt ned i en postmappe, og kone@domain.dk bliver lagt ned i en anden postmappe.

/fromse
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. marts 2005 - 15:17 #2
Heysa du:) En mulig løsning var den at gå ind i regler og beskeder og klik på NY REGEL. Klik derefter på START FRA EN TOM REGEL - og her finder du adskillige muligheder. Bl.a. indeholder fromses tip også denne mulighed. Dette betyder at mailen bliver hentet ned fra serveren.

Du kan også blot gå i funktioner - send/modtag - og indstille de forskellige mailkonti til at hente eller ikke at hente post efter bestemte intervaller.
Avatar billede fromse Nybegynder
18. marts 2005 - 18:25 #3
Outlook henter alle mails ned der er sendt til én konto. Da alle jeres mails bliver sendt til den samme konto, kan outlook ikke kende foreskel på emails'ene.

Du kan evt. der hvor din mail er oprettet får, hvis det er muligt, oprettet en til.

Ellers havde jeg som jeanette18 også siger, oprettet en regl på det pågældende.

Hvis du har probemer med at få det til at funge, så skriv... ;)
Avatar billede fromse Nybegynder
18. marts 2005 - 18:29 #4
Smidder lige et svar... :)
Avatar billede larsande Nybegynder
20. marts 2005 - 22:41 #5
tjaa, jeg er ikke rigtig blevet klogere. Situationen er at jeg er kunde hos tdc og så vidt jeg kan læse mig frem til så skal jeg betale for at få en konto til, hvilket jeg synes er lidt i overkanten i forhold til hvad vi sender/modtager af mails. Jeg vil helst bruge outlook pga de funktioner som man har tilrådighed. jeanette18 skriver nogle løsningsmodeller som jeg ikke helt forstår, jeg har ikke et punkt der hedder fromses?? under nye regler/tom regel og jeg skal jo netop ikke af mails til min kone fra mailserveren.... og så nævner du send/modtag hvor jeg kan indstille mailskonto, men jeg kæmper altså med at filtere 2 mailadresser på en mailkonto, så den løsningsmodel kan jeg desværre heller ikke bruge. Er der nogen som har et andet bud......