Avatar billede peturkirke Novice
17. marts 2005 - 18:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problemer med tomcat

hvad er galt med min tomcat webserver og hvordan løser jeg problemet ? jeg får denne fejl:

HTTP Status 500 -

--------------------------------------------------------------------------------

type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

javax.servlet.ServletException: com/sun/jimi/core/JimiException
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:249)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:802)

root cause

java.lang.NoClassDefFoundError: com/sun/jimi/core/JimiException
    java.lang.Class.getDeclaredConstructors0(Native Method)
    java.lang.Class.privateGetDeclaredConstructors(Unknown Source)
    java.lang.Class.getConstructor0(Unknown Source)
    java.lang.Class.getConstructor(Unknown Source)
    org.apache.jasper.compiler.Generator$GenerateVisitor.visit(Generator.java:1218)
    org.apache.jasper.compiler.Node$UseBean.accept(Node.java:1116)
    org.apache.jasper.compiler.Node$Nodes.visit(Node.java:2163)
    org.apache.jasper.compiler.Node$Visitor.visitBody(Node.java:2213)
    org.apache.jasper.compiler.Node$Visitor.visit(Node.java:2219)
    org.apache.jasper.compiler.Node$Root.accept(Node.java:456)
    org.apache.jasper.compiler.Node$Nodes.visit(Node.java:2163)
    org.apache.jasper.compiler.Generator.generate(Generator.java:3270)
    org.apache.jasper.compiler.Compiler.generateJava(Compiler.java:189)
    org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:286)
    org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:267)
    org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:255)
    org.apache.jasper.JspCompilationContext.compile(JspCompilationContext.java:556)
    org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:296)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:291)
    org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:241)
    javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:802)

note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/5.5.8 logs.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2005 - 19:12 #1
Er det en "out-of-the-box" Tomcat eller har du installeret noget på den ?
Avatar billede peturkirke Novice
17. marts 2005 - 23:10 #2
jeg har lige indstalleret den, og jeg tror den virkede i begyndelsen !
jeg har tilføjet nogle få linjer nederst i server.xml ! Jeg skal lige prøve at udkommentere dem !
versionen tror jeg er 5.1
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2005 - 23:11 #3
5.5.8 siger den
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2005 - 23:17 #4
og øh

5.5.8 er alpha d.v.s. potentielt hamrende ustabil
Avatar billede peturkirke Novice
17. marts 2005 - 23:19 #5
ok skal jeg så skifte den ud med den sidste version, som ikke er alpha ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2005 - 23:22 #6
værd at prøve
Avatar billede peturkirke Novice
17. marts 2005 - 23:23 #7
det gør jeg tidlig i morgen
Avatar billede peturkirke Novice
18. marts 2005 - 10:59 #8
sådan nu har jeg indstalleret tomcat 5.5.7, og den kører fint !

hvorhenne ændrer jeg DEFAULT WEB DIRECTORY ?  (default home page) ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 12:06 #9
Det retter du i server.xml
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 12:10 #10
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 12:11 #11
Mna kan også smide en fil Catalina/hostnavn/contextnavn.xml
Avatar billede peturkirke Novice
18. marts 2005 - 12:27 #12
ja jeg fandt ud af det med server.xml !
de fejl jeg fik i begyndelsen har noget at gøre med den specifikke applikasjon som jeg har lagt ind i mappen !
du får poengene, hvis du skriver et svar !
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 12:29 #13
kommer her
Avatar billede peturkirke Novice
18. marts 2005 - 14:39 #14
tak for hjælpen