Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 09:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdaterer man en frame?

Jeg vil gerne via min mainframe opdatere min menuframe på et givent tidspunkt.
Hvordan gør jeg det?

Mvh kledal
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2005 - 10:13 #1
Noget i stil med dette:

<a href="java script:window.parent.frames['dinmenuframe'].location.reload(true);">Klik her</a>

Eller?
Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 10:27 #2
det skal så blot ske automatisk, og ikke ved at jeg aktivt skal trykke på en knap eller et link
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2005 - 10:31 #3
Så noget i stil med:

<script type="text/javascript" language="javascript">
  function reloadMe()
  {
      window.parent.frames['dinmenuframe'].location.reload(true);
      setTimeout( "reloadMe();", 3000 );
  }
  window.onload = function ()
  {
      setTimeout( "reloadMe();", 3000 );
  }
</script>
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 10:34 #4
... det skal så skrives i den frame der ikke skal reloades
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 10:34 #5
... hvis den selvfølgelig ikke skal opdateres hele tiden... ;-)
Avatar billede roenving Novice
17. marts 2005 - 10:37 #6
-- er det monstro ikke bare:

<script type="text/javascript">
  window.onload = function(){
      parent.frames['dinmenuframe'].location.reload(true);
  }
</script>
Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 10:39 #7
Hvordan bliver den funktion så kaldt? og hvorhenne?
Det kan jo ikke være i <body onload> da mit frameset allerede er loadet.
Mit frameset bliver loadet nåpr man rammer siden, via mailframe logger man så ind, når man så er logget ind i manframe vil jeg gerne kalde menuframe, det skal altså gøres via koden i mainframe
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2005 - 10:40 #8
Min kode smider du bare ind i din mainframe,  window.onload = function () er det samme som at gøre noget i body onload ;)
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 10:41 #9
roenving > det er det nemlig, men bare med en indsat setTimeout...
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2005 - 10:42 #10
Ja, jeg fik vist ikke nævnt at i mit eksempel reloader siden hvert 3. sekund ;P
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 10:46 #11
... den reloader hvert 3. sekund hvis du indsætter den i den såkaldte "dinmenuframe", men ellers kun OM 3 sekunder hvis du indsætter den i mainframe... så har man lige pludselig to forskellige valg ;o)
Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 10:55 #12
der sker ikke noget, jeg har indsat nedenstående script på den første side der bliver ramt i min mainframe, men menuframen bliver ikke refreshet!

<script type="text/javascript">
  window.onload = function(){
      parent.frames['Nulframe'].location.reload(true);
  }
</script>
Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 11:03 #13
nu får jeg at vide at: parent.frames.Nulframe is null or not an object, men min menuframe hedder NulFrame, nogen der ved hvad det kan være?

<script language="javascript">
  window.onload = function(){
      parent.frames['Nulframe'].location.reload(true);
  }
</script>
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 11:11 #14
hvis din frame hedder NulFrame så prøv med at skrive parent.frames['NulFrame'] istedet for parent.frames['Nulframe']
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2005 - 11:25 #15
:)
Avatar billede kledal Nybegynder
17. marts 2005 - 11:30 #16
hehe, ja det hjalp
tak for hjælpen
Avatar billede jih Nybegynder
17. marts 2005 - 12:03 #17
så lidt :)