Avatar billede nekkos Nybegynder
16. marts 2005 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forskellen mellem DVD medier

Hej alle. Jeg står og skal til at bestille dvd medier.

Er der nogen der kan sige mig hvad forskellen er mellem dvd + og dvd - ?

nekkos
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2005 - 19:10 #1
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2005 - 19:10 #2
Bare sikre dig din dvdbrænder kan brænde Dem begge
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 19:15 #3
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
http://home4.inet.tele.dk/erikasmu/dvd.htm
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

DVD+ er et nyere format der gør, at man har flere redigeringsmuligheder på den på f.eks. en dvd-recorder. DVD- formatet er det ældste format og derfor også det mest kompatible i forskellige DVD-afspillere, men det har ikke den store betydning i dag, eftersom de dvd-afspillere, der bliver lavet i dag, kan afspille begge skiver.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 19:19 #4
Men som kalp skriver, skal du sikre dig, at din brænder kan brænde henholdsvis plus eller/og minus skiver. Det nytter f.eks. ikke noget, at du køber minus-skiver, hvis din brænder kun kan brænde på plus-skiver :-) Men hvis den kan brænde begge dele vil jeg sige, at det kan være ligemeget. Men for din egen skyld, køb kvalitetsskiver som f.eks. Verbatim-skiver, de koster lidt mere, men de er nogle af de bedste du kan få. Du vil kun blive skuffet, hvis du køber f.eks. Princo. De er billige at købe ind, men dyre at bruge, forstået på den måde, at du kan risikere at skulle smide halvdelen - eller mere - væk. Og så dur de muligvis ikke mere efter et års tid.
Avatar billede nekkos Nybegynder
16. marts 2005 - 20:02 #5
ok. Kan du ikke lige skrive et svar, så er der point : drillepinden
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 20:03 #6
Jo, det kan jeg da godt :-)