Avatar billede nuna Nybegynder
14. marts 2005 - 13:16 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

java timeout i WinXp Pro

Når jeg logger ind i mit bank program logger jeg ind via et java vindue, første vindue er ok og man kommer ind, men når jeg skal godkende en betaling også gennem et java vindue opstår der et time out, er der nogen der kender til problemet.

Jeg kører Windows XP sp 2 med en ISA klient, det virker fint med Windows 2000 sp4 med en ISA klient?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:43 #1
Har du prøvet at tømme cachen?
Kontrolpanel > Java > Temporary Internetfiles > Delete files
(måske lidt anderledes hvis du har anden version af Java)

Er det portalbank du bruger har de haft problemer i nat og i morges, men de skulle være løst. De opfordrer altid til at tømme den cache hvis man har problemer bagefter.

For alle tilfældes skyld - du logger ind med nøgle ikke?
(Hos portalbank kan man læse sine konti uden, men ikke foretage betalinger)
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2005 - 13:47 #2
Hvis banken anbefaler noget specielt java bør du installere det.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:51 #3
min henviser til denne side:
www.znn.dk
til at hente java og spyware scanner,dog kunne du køre denne nye som er ret go:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en
ide at spyware gør din forbildelse for langsom....
Avatar billede nuna Nybegynder
14. marts 2005 - 14:30 #4
spinoza: har prøvet
kalp: har prøvet
xou: har været der

Det er en helt ny pc med en helt ny win XP pro SP2, jeg slog den indbyggede firewall fra, der må være et sted i xp
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2005 - 15:31 #5
Nu ved jeg ikke, hvilken bank du bruger, men her er en "check liste" side
På "siden" kan du klikke på den brune tekst f.eks PC Tjek/Java tjek og den fortæller hvad du evt. mangler.
http://www.skjernbank.dk/
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:33 #6
prøv f8 fejlsikker med netværks adgang
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2005 - 15:34 #7
øh det gik lidt for hurtigt.
Du skal klikke på E-banking, klik på netbank problemer, så kommer du til "fejlsøgnings siden"
Avatar billede nuna Nybegynder
14. marts 2005 - 15:37 #8
haverslev: er prøvet
xou: prøver lige
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2005 - 15:51 #9
Prøv evt. at "kopier" netbank certifikatet fra W2K til XP
Åbn IE i W2K, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, klik på Faneblad Indhold, klik på knappen certifikater, find netbank certifikatet og marker det.
Du kan muligvis bruge Eksporter.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2005 - 13:23 #10
ang. ISA klient - ISA Server 2004
er det windows nye isa server du har på xp,er den først og fremmest til windows 2003 server,men kan osse køre på en win2000,men anbefales ikke.
Avatar billede nuna Nybegynder
15. marts 2005 - 13:26 #11
det er isa server 2000 på windows 2000 server
Avatar billede nuna Nybegynder
04. april 2005 - 12:57 #12
der var ingen hjælp at hente, så jeg lukker spørgsmålet, jeg havde prøvet det hele før :-(
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 13:15 #13
Tryk funktioner->internet indstillinger-> avanceret

scroll ned i listen.. find noget der hedder sun java eller lignende.. sørg for der er hak der.

Tryk på fanen sikkerhed og sæt den til lav.
Avatar billede nuna Nybegynder
04. april 2005 - 17:38 #14
har prøvet :-(
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 18:45 #15
kan det være din firewall som blockere? (sorry hvis jeg har spurgt.. har kigget op men synes ikke jeg kan se det)
Avatar billede nuna Nybegynder
04. april 2005 - 19:16 #16
efterhånden tror jeg det er min firewall der blokkerer, jeg ved bare ikke hvor jeg skal kigge :-(
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 19:23 #17
Hvilken firewall har du ? windows egen?
uanset hvad så prøv at slå den fra i et øjeblik.. hvis det virker så ved vi det er den.
Avatar billede nuna Nybegynder
04. april 2005 - 19:27 #18
jeg har slået windows egen fra og der køres via microsoft ISA Server 2000
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 19:31 #19
lad og da se om der er noget som blockere

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2005 - 20:07 #20
Har det virket før?

Hvis det er første gang på en ny pc eller du har formateret, så mangler du sandsynligvis Netbank certifikatet.
Hvis du skifter Pc eller opdatere styresystemet, skal du huske på at gemme en kopi af dit certifikat, som ligger i roden af C:\ drevet (mappe "din bank")
Denne skal så lægges ind på den nye Pc eller den formaterede pc.
Avatar billede nuna Nybegynder
05. april 2005 - 00:01 #21
kalp: jeg tester det imorgen
haverslev: er afprøvet, iøvrigt det er en helt ny PC med en ny installation og certifikatet er overført
Avatar billede nuna Nybegynder
06. april 2005 - 12:55 #22
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:46:34, on 06-04-2005
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v5.00 SP4 (5.00.2920.0000)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\msdtc.exe
C:\program files\nav\defwatch.exe
C:\WINNT\system32\Dfssvc.exe
C:\WINNT\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\cba\pds.exe
C:\WINNT\System32\ismserv.exe
C:\WINNT\System32\llssrv.exe
C:\program files\nav\rtvscan.exe
C:\WINNT\system32\ntfrs.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\System32\locator.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\msp\mspadmin.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\nav\vptray.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Program Files\RMClient\PMClient.exe
C:\WINNT\system32\mmc.exe
C:\msp\W3Prefch.exe
C:\WINNT\System32\mdm.exe
C:\msp\w3proxy.exe
C:\msp\wspsrv.exe
D:\Faelles\hjt.exe
C:\WINNT\system32\mmc.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download/pages/US-NAVCE.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Qeq Pro
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = xserver:8080
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\nav\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: Aficio Manager 3.5 for Client.lnk = C:\Program Files\RMClient\PMClient.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = kontor.local
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{93C094BB-4D64-45D4-8EEA-CAD1EBFCBAAD}: NameServer = xxx.xx.xx.50
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{C79D09F9-3F55-4F48-A5EE-B63229254165}: NameServer = xxx.xxx.xxx.7,xxx.xxx.xxx.11
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = kontor.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = kontor.local
O18 - Protocol: ayb - (no CLSID) - (no file)
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINNT\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\program files\nav\defwatch.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: Intel PDS - Intel Corporation - C:\WINNT\System32\cba\pds.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Server - Symantec Corporation - C:\program files\nav\rtvscan.exe
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 18:33 #23
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelttjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O18 - Protocol: ayb - (no CLSID) - (no file)

bekræft du kender disse

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{93C094BB-4D64-45D4-8EEA-CAD1EBFCBAAD}: NameServer = xxx.xx.xx.50
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{C79D09F9-3F55-4F48-A5EE-B63229254165}: NameServer = xxx.xxx.xxx.7,xxx.xxx.xxx.11

og denne mappe

C:\msp\
Avatar billede nuna Nybegynder
06. april 2005 - 20:01 #24
jeg kender ikke denne, men resten kender jeg.
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

det må jeg lige gøre imorgen formiddag
Avatar billede kalp Novice
06. april 2005 - 20:02 #25
den må du gerne fixe i fejlsikret også så..
Avatar billede nuna Nybegynder
06. april 2005 - 20:05 #26
ok, jeg prøver lige og vender tilbage
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 12:20 #27
giv mig lige et svar, så jeg kan få lukket spørgsmålet
jeg har været igennem det hele, men intet hjalp
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 12:29 #28
okay men prøv lige at hente og installere

http://dlc.sun.com/jdk/j2sdk-1_4_2_07-windows-i586-p.exe
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:27 #29
heller ikke det hjalp :-(
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 13:28 #30
hvilken bank er det?
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:35 #31
grønlandsbank
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 13:36 #32
må jeg få et link til deres hjemmeside? det kan være du de anbefaler noget bestemt java.
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:36 #33
kører via bec.dk
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:39 #34
som tidligere nævnt virker det fint med windows 2000 arbejdsstation, windows 2000 server og isaserver 2000, så skiftede skiftede vi maskinerne til windows xp pro arbejdsstation
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 13:41 #35
Sæt internet indstillingerne til lavt.
Prøv at gå i fanen sikkerhed og i tilføj hjemmesiden til websider du har tillid til

alt sammen gøres under funktioner->internet indstillinger->sikkerhed

download http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det gør en forskel.
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:41 #36
www.weberhverv.gl/hjaelpframe.htm kig under ofte stillede spørgsmål
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 13:46 #37
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 13:50 #38
har hentet og installeret og nedgraderet og opgraderet og nedgraderet
Avatar billede nuna Nybegynder
29. april 2005 - 22:58 #39
jeg fik skiftet javaen til 1.3.1. 15 så virkede skidtet :-(