Avatar billede zwiebler Nybegynder
14. marts 2005 - 11:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Canon EOS 300D eller Canon EOS 20D

Jeg står og vil gerne investere i et ordentlig kamera. Jeg vil gerne have et fremtidssikret kamera, og er klar over at det er 2 meget forskellige kameraer jeg vælger imellem.

Mit spørgsmål det er værd for mig at købe et 20D istedet for 300D
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. marts 2005 - 22:10 #1
20D er meget mere robust end 300D, desuden har den flere muligheder. Desværre også mange ting man aldrig kommer til at bruge ;-)

Jeg kører med 10D, (forgængeren til 20D) den er fed. Den eneste forskel er designet og Mpixels.

Jeg vil anbefale dig at læse en masse test af de 2 kameraer, og finde ud af hvad dine behov er. De er begge fede men 20D er et professionelt kamera.
Avatar billede jepouls Nybegynder
16. marts 2005 - 19:06 #2
Der er også kommet en afløser for EOS300D, som hedder EOS350D. Skulle, alt andet lige, være en "neddroslet" version af EOS20DLigesom EOS300D typen var en "neddroslet" EOS10D.
En EOS350D koster mellem 3000 og 4000kr mindre end EOS20D.
Så er der kun behovet der tæller
Avatar billede jpj3 Nybegynder
02. april 2005 - 14:13 #3
Prøv at chekke på www.adorama.com
Det er et godt sted at handle. De sender varen med ups og du har den 4-5 dage senere.
Der er ikke told på digitalt udstyr. Så du slipper med at betale 25% importmoms.
Avatar billede re-flex Nybegynder
16. juni 2005 - 20:25 #4
Jeg ville aldrig vælge EOS300D efter at have læst om de forskellige DSLR kameraer. Jeg har netop selv bestilt et Nikon D50 DSLR med et 18-55MM DX objektiv.

Se her, hvad jeg har skrevet ang. DSLR kameraer: http://www.eksperten.dk/spm/610747
Avatar billede zwiebler Nybegynder
23. juni 2005 - 09:42 #5
Jeg har meget kraftigt overvejet EOS 350D som lige nu kan fåes i Bingo Foto til 8495 incl. batterigreb og 18-55mm + 55-200mm linser
Avatar billede re-flex Nybegynder
23. juni 2005 - 13:38 #6
EOS350 er nogenlunde på samme niveau som Nikon D50 og næsten på samme niveau som D70. EOS350D er dog ret så lille og kompakt, og det er ikke nær så komfortabelt at holde om som Nikons, da grebet er en del mindre. Det er både en hel del tyndere men heller ikke nær så højt. Det betyder at der ikke rigtigt er plads til ens lillefinger. Dog er optikken som følger med heller ikke nør så god som den som følger med Nikons kameraer. Det er en forholdsvis billig optik, hvorimod Nikon giver nogle af deres bedste objektiver med, i form af DX objektiver med ED glas.

Jeg ville hellere vælge en løsning som denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/107522/art/nikon/d50-silver-af-s-dx-18-55.html

Hvor du får:
Nikon D50
AF-S DX 18-55MM ED
AF-S DX 55-200MM ED

Jeg ved at Nikon D50 er utrolig svær at få fat på, da Nikon har frigivet det 2 uger før tid og at der blev sendt et meget begrænset oplag til Danmark. Jeg modtog dog mit i tirsdags og jeg har allerede skudt over 1000 billeder. Og har kun opladt 1 gang, udover første gang. Opladningen måtte ske efter ca. 850 billeder.

Du kan se nogle af de billeder jeg har taget med mit Nikon D50 her:
http://www.deviantart.com/view/19747424/
http://www.deviantart.com/view/19746231/
http://www.deviantart.com/view/19746326/
http://www.deviantart.com/view/19723048/
http://www.deviantart.com/view/19700687/

Jeg ville væbne mig med tålmodighed og vælge Nikon D50. Jeg var tæt på at købe EOS350D istedet for, men jeg er glad for jeg ventede. Japan Foto har det på lager til lige under 7000,- inkl AF-S DX 18-55MM ED.
Avatar billede zwiebler Nybegynder
01. juli 2005 - 14:38 #7
Tak for inputs, gode råd og forslag.

Efter at have overvejet det hele igen og igen har jeg bestemt mig for at vente lidt til 20D kommer lidt ned i pris og så købe det.
Avatar billede jpj3 Nybegynder
01. juli 2005 - 19:20 #8
Canon ide.
Husk at lukke.
:)
Avatar billede zwiebler Nybegynder
03. juli 2005 - 23:27 #9
Lægger I nogle svar?
Avatar billede jpj3 Nybegynder
04. juli 2005 - 01:10 #10
Held og lykke
Avatar billede zwiebler Nybegynder
11. juli 2005 - 13:15 #11
Ingen andre synes interesseret