Avatar billede albot Nybegynder
13. marts 2005 - 22:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Undersystemet Win 16 har ikke tilstrækkelige ressourcer

Efter min pc med win xp sp2 har været tændt nogen tid og jeg forsøger at åbne min ordbøger fra bl.a. Gyldendal får jeg fejlmeddelelsen:
"Undersystemet Win 16 har ikke tilstrækkelige ressourcer til at fortsætte. Klik på OK, luk programmerne og genstart computeren."

Jeg har ikke lyst til at genstarte, men leder efter en måde, hvorpå jeg kan tilføre ressourcer til win 16 undersystemet eller måske tømme noget hukommelse. Er det muligt og i givet fald hvordan? Jeg ved ikke selv noget om skidtet, men antager at det må være generelle problemer med 16 bit-programmer. Det er som om noget hukommelse ikke bliver tømt automatisk efter 16 bit-applikationer lukkes. Det hjælper nemlig ikke at lukke alle programmer ned. Jeg har forsøgt at lukke ntvdm.exe og wowexec.exe, som vist håndterer 16-programmer, men det har ingen effekt heller. Jeg har masser af ledige ram.

Det er et virkeligt irriterende problem, så jeg vil være dybt taknemmelig for kommentarer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 22:18 #1
Avatar billede albot Nybegynder
13. marts 2005 - 22:25 #2
tak for det majsmarken, jeg ser om jeg kan finde noget der. Jeg er dog stadig åben for konkrete forslag.
Avatar billede albot Nybegynder
13. marts 2005 - 22:31 #3
jeg skulle måske lige tilføje, at jeg lige efter en genstart fint kan køre win 16 programmer. Det er dog for bøvlet at genstarte, når man er midt i noget.
Avatar billede leo.e Nybegynder
14. marts 2005 - 15:24 #4
Prøv om det fix her hjælper: http://www.sofotex.com/16-bit-MS-DOS-Subsystem-Error-Quick-Fix-download_L27682.html

Du skal bruge din win cd
Avatar billede albot Nybegynder
20. marts 2005 - 00:15 #5
jeg har nu fulgt anvisningerne på http://www.hcma.dk/kan_ikke_aabne_program_16.htm og erstatttet 3 systemfiler. Det har dog desværre ikke afhjulpet problemet. jeg vil nu forsøge leo.e's forslag ved lejlighed.

Jeg kan tilføje at jeg næsten altid har problemet får den famøse fejlmeddelelse efter min pc startes op fra dvale-tilstand.

"Undersystemet Win 16 har ikke tilstrækkelige ressourcer til at fortsætte. Klik på      OK, luk programmerne og genstart computeren."
Avatar billede albot Nybegynder
22. marts 2005 - 09:41 #6
leo.e's forslag var desværre det samme, som jeg havde prøvet. Ovenstående løsninger henvender sig desværre ikke specifikt mod mit problem, men en anden relateret fejlmeddelelse.

Er der nogen som har en god ide eller som i det mindste kan forklare, hvorfor jeg efter at computeren har været tændt nogle timer pludselig ikke længere kanåbne mine ordbøger med mindre jeg genstarter? Fejlen er enormt frustrerende:

"Undersystemet Win 16 har ikke tilstrækkelige ressourcer til at fortsætte. Klik på OK, luk programmerne og genstart computeren." Kan man på en eller anden måde tilføre resscourcer?
Avatar billede albot Nybegynder
17. april 2005 - 13:35 #7
jeg lukker denne. Jeg har desværre ikke fundet en løsning. :-(
Avatar billede corvinos Nybegynder
23. december 2008 - 18:00 #8
Jeg har pludselig fået præcis de samme problemer som albot. Ingen problemer efter frisk opstart, først lidt senere. Hjælp modtages med stor taknemmelighed. God jul!
Avatar billede merico Nybegynder
16. december 2009 - 10:59 #9
Har også nøjagtig det samme problem.. Hvis folk finder en løsning kan de godt få de 100 point af mig.. :)
Avatar billede merico Nybegynder
16. december 2009 - 10:59 #10
Jeg kører dog Vista 32 bit..