Avatar billede sssonja Nybegynder
13. marts 2005 - 17:44 Der er 5 kommentarer

iBook G4 vil ikke læse cd'er mere

Min IBook G4, ca. 1 år gammel vil ikke mere læse cd'er og dvd'er. Jeg har fået den repareret og fik at vide at det var en software fejl. Men den virkede kun en uge efter reparationen, der tog 3 uger. Er er der nogen der ved, hvilken software fejl der kan være tale om, og om det er et problem, man selv kan løse. Da det jo er cd-drevet der ikke virker nytter det ikke at reinstallere oprindelig software som jeg kun har på cd.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede egonspock Seniormester
13. marts 2005 - 17:48 #1
Hvad styresystem kører den og hvor meget RAM er der i?
Avatar billede sssonja Nybegynder
13. marts 2005 - 17:58 #2
mac OS X
256 MB
Avatar billede sssonja Nybegynder
13. marts 2005 - 18:08 #3
mac OS X version 10.3.8
Avatar billede egonspock Seniormester
13. marts 2005 - 18:26 #4
Det lyder godt nok som en ringe reparation og en ekstrem dårlig undskyldning for at de ikke kan finde problemet, som måske blot er en dårlig forbindelse et eller andet sted (og dermed næsten umulig at finde). Hvis det er en software-fejl, må de kunne fortælle hvad de gjorde for at rette den, da det så måske er et eller andet program, du har installeret, der gør noget ondt.
Jeg ville nok downloade yasu fra http://www.jimmitchelldesigns.com/software.html og afvikle det og se om det hjalp. Hvis det ikke gør, ville jeg nok gå tilbage til dem der har repareret den og spørge om ovenstående.
Avatar billede spliffo Nybegynder
18. april 2005 - 09:29 #5
der er en udbredt fejæ blandt ibook G4's logicboards (bundkortet i en mac) og der er flere af dem der simpelthen bare holder op med at virke. De fleste sælgere reparerer dem uden videre da det er et kendt problem... Min egen ibook slugte bare en cd og beholdt den derinde... uden at jeg kunne gøre noget som helst... men det hjalp med et nyt logicboard