Avatar billede tp_rush Nybegynder
11. marts 2005 - 23:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til vandkøling

Hey derude jeg har lige anskaffet mig et brugt Asetek Waterchill system.. Så jeg håber på at kunne OC lidt mere uden Temp går helt amok
Men jeg har lidt spørgsmål til F.eks. utætheder..

Jeg vil meget gerne have det sat i min computer men på en måde tør jeg sq ikk pga. utætheder så fandt jeg noget specielt kølervæske, og det skulle ikke være elektrisk ledende..
produktet hedder IceRex-Coolant 7X

Fandt det på http://www.vcore.dk/
er der nogen der kender noget til det.. Virker det efter hensigten eller..

Også lige et sidste spørgmål hvilket vandkølings vga køler vil i anbefale til et Aopen Aeolus 6800gt

håber i kan rådgive mig lidt.. :D
Avatar billede Beach Mester
12. marts 2005 - 06:37 #1
Nu henviser Vcore.dk ikke til prod. -info og vil derfor ikke selv stole på det. Måske virker det, måske virker det ikke???????

Der findes væsker der er meget isolerende, men ville aldrig sætte en af mine maskiner på prøve hvis jeg var i tvivl!

Så længe Vcore ikke kan henvise til mere info end det de selv skriver så har du lige så stor chanche får at brænde dit grej af før som nu!

Mit forslag er at samle alle dele i vandkølingen du kan (pumpe, slanger, hoveder mm) og fylde ganske alm. demineraliseret vand + nogle Vandadditiver der i systemet forhindre dannelsen af alger og andre ubehaligheder.

Du kan måske finde mere her:
http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=LAN,WCAD

Så starter du systemet op og lader det køre i stuetemp en dags tid. Hvis du vil være 101% sikker på at der ikke er noget der løber ud kan du jo altid blæse lide mel ind i systemet og se om der er nogle steder melet sætter sig. Øje -målet kan også sagtens bruges. Er der ikke noget spild så kan du nu montere alt din hardware, montere de kølehoveder du har og endnu engang starte vendet op unde at tænde computeren. Virker det stadig tæt så booter du sgu bare dyret op og leger:-)

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2005 - 13:30 #2
Enig, dem. vand + kølervæske (15-20%) er at foretrække. Den elektriske ledningsevne er heller ikke så høj for blandingen, hvis uheldet er ude. Sørg blot for at det er 100% tæt INDEN du monterer det i kabinettet.
Når Vcore skriver at man ikke må bruge silikonslanger sammen med IceRex-Coolant 7X, er det højst sandsynligt et organisk opløsningsmiddel. Organiske opløsningsmidler er væsentligt dårligere til at absorbere varmen end vand (lavere varmekapacitet), så jeg ville personligt aldrig bruge det.
Avatar billede tp_rush Nybegynder
14. marts 2005 - 11:07 #3
OKay jeg er glad for at høre noget respons på det jeg var nemlig meget spændt..

Men tak for det indtil viddere :D
Avatar billede tp_rush Nybegynder
22. marts 2005 - 19:20 #4
lukker tråden
Avatar billede Beach Mester
23. marts 2005 - 02:36 #5
Blot til info---------->

Nu er det ikke for at vade i den, men det er normalt her på E at man tildeler de ting man kan bruge nogle point.

Du takker for hjælpen den 14/3 hvilket er fint, du søger ikke mere info omkring hovedspørsmålet hvilket jeg tolker som om at du vil afprøve vores teori(er) inden du siger OK til noget. Mange dage senere uden at vi har hørt noget lukker du bare uden at acceptere andet end dig selv???

Nu er jeg ikke selv pointrytter og derfor kan du for min skyld beholde dine point, men du må endelig ikke forvente at jeg eller alle andre brugere af E i fremtiden vil bruge alt for meget tid på at hjælpe dig med dine problemer hvis det fortsat vil være din strategi at høste alle dine point selv.

God påske:-)

//Beach
Avatar billede dompap Novice
01. april 2005 - 23:25 #6
Jamen er det ikke bare fordi w00t har lagt sit indlæg som kommentar i stedet for som et svar - det er vel kun svar der kan accepteres ?????!??! Eller hvad ?
tp rush kunne så selvfølgelig have bedt w00t lægge et svar.
Undskyld min utidige indblanding - jeg håber det går ;o)
M.v.h.
Dompap
Avatar billede Beach Mester
02. april 2005 - 00:42 #7
dompap--->
Det kan sgu også bare være mig der er sådan lidt...?

Kunne aldrig selv finde på at stille et ? her på E uden at tildele de der hjælper, nogle point som tak fordi de vil bruge deres tid på mine problemer. Det er absolut kun hvis folk kommer med direkte urigtige svar eller ikke hjælper mig videre at jeg ikke ligger lidt point.

Samtidig syntes jeg også man nemt kan tolke ovenstående kommentar fra 14/3 som om at manden vil afprøve nogle ting (Citat: Takker ind til videre) inden han acceptere noget.

Jeg ligger heller ikke selv et svar på de ? jeg hjælper på før jeg enten er 100% sikker i at spørger kan bruge 100% af mit svar eller før vi alle er enige om at jeg og/eller andre skal tildeles noget:-)

Men som tidligere skrevet, så er det sgu nok bare mig der er sådan lidt...?

//Beach
Avatar billede dompap Novice
02. april 2005 - 18:06 #8
Enig med dig Beach.

M.v.h.

Dompap