Avatar billede koldstar Nybegynder
11. marts 2005 - 12:22 Der er 1 løsning

wwwroot skriverettigheder sikkerehed

Hej
Er der nogle der kan forklare mig sikkerhedsproblematikken i at have script-skriveadgang i sit wwwroot katalog?
Avatar billede ob Nybegynder
20. marts 2005 - 15:27 #1
Typisk ønsker man ikke at gøre sin scriptkode tilgængelig for offentligheden,
da den også kan indeholde koder til fx. en database eller andet.
Er koden tilgængelig vil det kan det også være nemmere for en hacker, at finde ud af vor han skal "trykke" hvis det ikke er ordenligt kodet.
Hvis der så også er scriptskriveadgang, kan alle ændre på dine scripts og sider.