Avatar billede gorgeous Nybegynder
11. marts 2005 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spyware til den helt store guldmedalje

Så skal "vi" til det igen ;) Passer mine forældres hus og computeren er ikke i tip top stand, så nu får de antivirus, men jeg har brug for hjælp til at rense den helt :)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINNT\system32\pctspk.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\addmg32.exe
C:\Programmer\PCI Audio Applications\Mixer.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\IMT Labs Messenger Plugin\Cloud.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Javasoft\JRE\1.3.1\bin\javaw.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUNOTIFY.EXE
C:\WINNT\system32\crpp32.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\WINNT\system32\mshta.exe
C:\WINNT\System32\MsiExec.exe
C:\Documents and Settings\administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = http://www.searchv.com/5/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {3DF4566F-B4CD-D0E1-3BE3-987B80DD6D2B} - C:\WINNT\system32\d3ih32.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINNT\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CountrySelection] pctptt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] C:\Programmer\PCI Audio Applications\Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPLJ Config] C:\Programmer\Hewlett-Packard\hp LaserJet 1150_1300\SetConfig.exe -c Direct -p LPT1: -pn "hp LaserJet 1300 PCL 6" -n 0 -l 1030 -sl 120000
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloudPlugin] "C:\Programmer\IMT Labs Messenger Plugin\Cloud.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ALUAlert] C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUNOTIFY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [crpp32.exe] C:\WINNT\system32\crpp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Restart] LostRun.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: RunAP.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab
O23 - Service: Apache - Unknown owner - c:\eZpublish\apache\apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - c:\eZpublish\mysql\bin\mysqld-nt.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: W2k PCtel speaker phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINNT\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINNT\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: Workstation NetLogon Service (  6QÔõ'ª´ÆÐ8) - Unknown owner - C:\WINNT\system32\ipub.exe (file missing)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 11:06 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 11:15 #2
Hent Aboutbuster:
http://www.malwarebytes.biz/AboutBuster.zip
(pak Aboutbuster ud til sin egen mappe på Skrivebordet).

Hent cwsserviceremove.reg her:
http://www.fbeej.dk/Programmer/cwsserviceremove.zip
(pak cwsserviceremove.zip ud til Skrivebordet)

... og hent Deldomains herfra:
http://www.greyknight17.com/spy/DelO15Domains.inf

Under dette fix, må du ikke have Internet Explorer åben, så det bedste er at printe instruktionen ud - næstbedst at kopiere den over i Notepad, så du kan læse den derfra.

For at kunne se alle filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i Fejlsikret tilstand, ved at taste F8 under opstart og vælge Fejlsikret tilstand.

Gå i Start -> Kør og skriv Services.msc

Se om du kan finde én af disse services:

Workstation NetLogon Service
Network Security Service
Remote Procedure Call (RPC) Helper
Remote Access Service

...på listen. Hvis du finder én af dem - Højreklik på den og vælg Egenskaber - klik på "Stop" og vælg Starttype "Deaktiveret" - klik Anvend og OK. Luk service vinduet.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = http://www.searchv.com/5/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINNT\qcjot.dll/sp.html#12345
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {3DF4566F-B4CD-D0E1-3BE3-987B80DD6D2B} - C:\WINNT\system32\d3ih32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [crpp32.exe] C:\WINNT\system32\crpp32.exe
O23 - Service: Workstation NetLogon Service (  6QÔõ'ª´ÆÐ8) - Unknown owner - C:\WINNT\system32\ipub.exe (file missing)

Find og slet

Filerne:
C:\WINNT\qcjot.dll
C:\WINNT\system32\d3ih32.dll
C:\WINNT\system32\crpp32.exe
C:\WINNT\system32\ipub.exe

Dobbeltklik på cwsserviceremove.reg, som du hentede i begyndelsen.

Kør AboutBuster - to gange.
- klik OK
- klik Start og OK for at scanne for Alternate Data Streams
- klik Yes for at tillade nedlukning af Explorer.exe
- klik Yes for at tillade nr. 2 scanning.

Højreklik på DelO15domains.inf og vælg installer. Du skal være opmærksom på, at programmet fjerner alle linier fra "ZoneMap\Domains", hvilket betyder, at du skal geninstallere IESpyad og lignende programmer, der lægger snavsede adresser ind i den Klassificerede zone for at passe på dig (Spywareblaster skal blot køres, og sætte til at beskytte igen).

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart i Normal tilstand. Kør en Antivirus scanning her:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Efter scanning, kør HijackThis og læg en frisk log herind. Fortæl os om eventuelle problemer med instruktionen.
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. marts 2005 - 15:08 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\pctspk.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\PCI Audio Applications\Mixer.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\IMT Labs Messenger Plugin\Cloud.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Javasoft\JRE\1.3.1\bin\javaw.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINNT\explorer.exe
C:\Documents and Settings\administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINNT\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CountrySelection] pctptt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] C:\Programmer\PCI Audio Applications\Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPLJ Config] C:\Programmer\Hewlett-Packard\hp LaserJet 1150_1300\SetConfig.exe -c Direct -p LPT1: -pn "hp LaserJet 1300 PCL 6" -n 0 -l 1030 -sl 120000
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CloudPlugin] "C:\Programmer\IMT Labs Messenger Plugin\Cloud.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Restart] LostRun.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: RunAP.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall-beta.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab
O23 - Service: Apache - Unknown owner - c:\eZpublish\apache\apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - c:\eZpublish\mysql\bin\mysqld-nt.exe (file missing)
O23 - Service: W2k PCtel speaker phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINNT\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINNT\system32\HPZipm12.exe

nogen ting jeg ikke kunne finde længere på computere, men ellers ingen problemer :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. marts 2005 - 15:10 #4
Fin og ren log !

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. marts 2005 - 15:16 #5
Tak for hjælpen - håber jeg fik lukket tråden ordentligt ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. marts 2005 - 15:29 #6
Det gjorde du *s*

Velbekomme og takker for point :)