Avatar billede nfrank Nybegynder
09. marts 2005 - 14:48 Der er 4 kommentarer

Omvendt varmeproblem

Den disk som mit operativsystem ligger på, kan controlleren ikke få fat i før PC'en har været tændt 5-8 minutter. Så kan jeg slukke og tænde, og så kommer den.

Det er en ganske alm IDE-fidus, hvor der sidder 2 diske på. Sjovt nok vises der i opstarten at den ene findes, men ud for den anden står der: None.

Jeg har prøvet at trykke fladkabel og strømkabel fast.
Avatar billede tp_rush Nybegynder
09. marts 2005 - 23:12 #1
Jeg tror du ska tjekke dine Jumpers på harddiskene..
Avatar billede nfrank Nybegynder
09. marts 2005 - 23:15 #2
Burde det så ikke være et konsistent problem? Det burde da ikke være noget som tid har indflydelse på. I øvrigt var der ingen problemer det første halve år.
Avatar billede tp_rush Nybegynder
09. marts 2005 - 23:21 #3
Det med at det kun er den ene disk der kan ses når du starter kan muligvis være for der er konflikter mellem diskene. måske pga. at jumperne står forkert.. Men hvis du ikk har lavet noget om på computeren så ved jeg ikk lige hva det kan være..
Avatar billede off-line Nybegynder
10. marts 2005 - 02:23 #4
Hvis de 2 HD sidder på samme kabel, så skal de sidde som master/slave.
Har du set om HD i din bios står som auto?
Hvis det er en PCI IDE controller med 2 stik, er de også master/slave.
Det er ikke et varmeproblem, en HD skal ikke (Under norm. forhold) varmes op
for at køre. Du kan også prøve med et andet fladkabel, hvis du har et sådan, og
hvis det er en stor HD, skal det stik som går i bundkortet være blåt.