Avatar billede amikk Nybegynder
09. marts 2005 - 02:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTTP 401.1 - Uautoriseret: Logon lykkedes ikke

Hej

Har lige fået ny computer og inst. IIS. Dog har jeg et problem jeg ikke kan komme af med.

Fejlens art består I at når en maskine (bort set fra den IIS er installeret på) forsøger at se en side med en database-forbindelse får jeg en prompt hvor jeg skal angive brugernanv / kodeord. Sider som ikke indeholder databaseforbindelser vises umiddelbart fint.

Jeg har gjort/sikret mig følgende

DB-Mappen
Denne ligger placeret i min inetpub med følgende rettigheder
- Administratorer
  - Fulde rettigheder
- IUSR_Maskinnavn
  - Redigering
  - Læsning og kørsel
  - Visning af mappeindhold
  - Læsning
  - Skrivning
  - Specielle tilladelser

Indstillinger for websted

Mappesikkerhed
  - Anonum adgang (hakket af)
    Brugernavn: IUSR_Maskinnavn med tilhørende kodeord
    Tillad IIS at kontrollere adgangskode
  - Integreret Windows-godkendelse

Lokale sikkerhedsindstillinger
  - Få adgang til denne computer fra netværket (IUSR_Maskinnavn OK)
  - Logge på lokalt (IUSR_Maskinnavn OK)
  - Logge på som et batchjob (IUSR_Maskinnavn OK)

Maskinen som IIS nu skal køre på kører med Windows XP Pro, SP2, indbygget firewall er slået fra.

Maskinen som tidligere havde IIS har jeg forsøgt at lure efter, og tilsyneladende er alt ens. Jeg husker dog at jeg havde samme problem på denne men kan ikke huske hvordan jeg fik det løst, ud over at have gjort hvad jeg allerede har gjort indtil nu.

Jeg håber inderligt at der er en af Jer som kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. marts 2005 - 02:35 #1
har du installeret understøttelse for databasen i IIS ???
Avatar billede amikk Nybegynder
09. marts 2005 - 02:40 #2
Hej

Det er en Access database. Det har ikke tidligere været nødvendigt så jeg har ikke tænkt over det denne gang. Jeg har kigget under Datakilder og access-driveren er installeret.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. marts 2005 - 13:51 #3
kan du fjerne den mulighed der hedder: "tillad IIS at kontrollere adgangskode" ??
Avatar billede amikk Nybegynder
09. marts 2005 - 17:37 #4
ja?

Har også forsøgt denne kombination. Desværre uden resultat
Avatar billede amikk Nybegynder
09. marts 2005 - 22:17 #5
Problem løst.

Rettigheder sat på wwwroot og db så de erstatter alle underobjekters settings. Dernæst er Guiden tilladelser kørt, hvorfor det nu fungerer upåklageligt.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
10. marts 2005 - 00:05 #6
ok.. har ikke selv arbejdet meget med det, kom bare med nogle af de åbenlyse forslag, som man let kunne have overset hvis man sidder op prøver og prøver
Avatar billede amikk Nybegynder
10. marts 2005 - 00:08 #7
Jeg siger selvfølgelig tak for din hjælp :-)