Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ny bærbar - nogle ideer?

Hejsa,

Som tidligere skrevet, havde jeg problemermedmin bærbare skærm, inden for de 30 dage, hvorpå HP tog den tilbage, og tog den som "defekt".

Nu har jeg så igen, cirka 11.000 til en laptop. Jeg ville meget gerne, hvis det kunne lade sig gøre, en god en - gerne med et 128 MB Radeon grafikkort.
- da den skal kunne spille nogle spil også, såsom hvis jeg skal til et LAN party, etc. Der ville det være nemmere med en bærbar istedet for at slæbe rundt på et tungt stationært læs ;o)

Nogle der har nogle ideer til hvor de er billigst? :)

Jeg har kikket rundt omkring, via. søgeboksen - men har ikke fundet noget jeg synes har været passende :'(

Håber I kan give nogle bud,

På forhånd tak.

d4rkd3vil
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. marts 2005 - 15:15 #1
www.laptop4u.dk IBM og Asus, knaldgod service før og efter køb
Købte selv en Asus for 3 md. siden.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 15:27 #2
Der har jeg kikket, det højeste jeg har fundet, til en pris som jeg kan klare - er med 64M grafikkort, for ikke at sige jeg ikke har set nogle med 128M radeon kort på laptop4u.dk indtil videre. - Kan godt være jeg bare ikke har kikket nok rundt ;)
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
08. marts 2005 - 15:30 #3
Læs mine råd her evt

http://www.eksperten.dk/spm/597487

ellers spørger du
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 15:41 #4
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=603

Den ser god ud, men, konfiguret med en, som jeg ville kalde det "compared" konfiguration, som den også er lidt ligesom den jeg havde, som havde problemer med skærmen,

Dvs.:

DVD Dual Layer brænder
512 MB Ram (så her, kun 1x blok),
osv. Og med XP Pro istedet for den Home der fulgte til den anden.

Der lyder den billig, men, stadig lidt over min tegnedreng :'(

Har de der 11.000 kr. til en ny laptop, skulle gerne være med DVD-Brænder, og helst med XP Pro - har du andre ideer, evt. ?
Avatar billede ppstyle Nybegynder
08. marts 2005 - 15:45 #5
Den nye fra Aldi har alt hvad hjertet begærer, og vinder de fleste tests i pcworld.

Jeg ville afgjort købe den. Bluetooth, centrino, nyeste mothboard chipset til bærbare, 512 ram, og så videre. Jeg mener ikke man får mere for pengene nogen steder. Iøvrigt et Medion også i fremgang mht. til deres tidligere noget tvivlsomme samlekvalitet.

mvh. Daniel Mersebak
Avatar billede ppstyle Nybegynder
08. marts 2005 - 15:48 #6
Jeg kan iøvrigt sige dig, at IBM's "IBM Thinkpad R50P" som er en af topmodellerne, koster det dobbelte med samme specs som Aldis.

Mvh. Daniel
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 18:57 #7
Har ALDI den lige pt. ?

Og har du et link til eventuelt specifikationer omkring den ALDI pc?
Avatar billede ppstyle Nybegynder
09. marts 2005 - 15:17 #8
Nej ingen links, men du kan rekvirere den pr. email fra info@pcworld.dk. Her er der total sheet over becnhmarks, performance, og review af computeren som helhed. Desværre har jeg den ikke som PDF,men ellers kunne du have fået den.

Da jeg også kigger på laptop pt. kan jeg fortælle, at den er bedre udstyret end IBM og Acers topmodeller.

Hilsen Daniel
Avatar billede ppstyle Nybegynder
09. marts 2005 - 15:19 #9
Prøv evt. Dette link:

http://www1.medion.com/dk/
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
09. marts 2005 - 18:16 #10
ATI Mobility Radeon 9700 SE 128 MB (+64 MB)
100 GB Harddisk (+20 GB)
4x USB 2.0 (+1x)
8 i 2 kortlæser (min havde 5 I 1)
...osv. :-)

Den koster det samme som min gjorde, 10.999 - men har meget mere :-)

ALDI plejer nu også at være gode billige med tingne. Jeg acceptere dit svar, ppstyle.

Home Editon er det eneste jeg ikke rigitgt kan lide, kan bedre lide med Professional - da jeg skulle have noget over fra skolens comp, på min tidligere bærbare, (de nye), som køre XP Pro, havde vi problemer, da de køre med at logge på et domæne, osv. Altså standard logon promten, som i Windows 2000 - hvor der så yderligere, fremfor Brugernavn og Adgangskode, så er en ekstra boks - hvilket jeg mener det er at de logger på et domæne. Er ikke meget inde i det med domæne. Nå, men specifikationerne er sq i top - og prisere i bund.

Men ALDI plejer også at være gode, med at have priserne i bund :)

Men pt. findes der noget til at lave f.eks. en USB port, eller en anden port - om til en COM port? Eller Seriel port, eller hvad det nu er den hedder? Den på størrelse med skærm stikket? :)

Ikke fordi jeg behøver det lige pt. Men, bare eventuelt, skal nemlig efter jeg har fået en ny bærbar her - som jeg kan se på det hele, 100% bliver den fra ALDI (vel og mærket de har flere), der har jeg bagefter tænkt mig at spare sammen til noget gejl, og det kan man nemlig tilslutte til spanden via en COM port, bare det jeg tænker på. Noget af min hobby :-) Elektrisk model jernbane tingest... - men skal nok lige have fundet mig et arbejde først :'( så ikke noget der haster med det.. :)
Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. marts 2005 - 15:53 #11
DU kan sagtens finde en USB til serialport konverter. De er ganske billigere, og fås i fleste velasorterede it-udstyrs butikker.

Mvh. Daniel
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
10. marts 2005 - 16:05 #12
Okay. Kan godt være det så er sådan en jeg har set på Sandberg får godt og vel en måneds tid eller lidt mere siden. - Så et eller andet jeg ikke rigtigt havde set til før ;)

Men, tak for din hjælp. ALDI Pc'en ser ud tik at være min perfekte løsning.

De havde bare ikke flere i min ALDI butik - udover 2 stk. Som vidst allerede var købt - bare afventede afhentning eller var reserveret eller noget i den stil. Men, de ville se om de kunne skaffe 2 stk. (da min bror også er ude efter en ;)).