Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 12:01 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Messenger virus i omløb?

Jeg har modtaget følgende link home.earthlink.net/~gallery10/omg.pif fra flere af min kontakter. Når man trykker på linket vil den downloade filen og når man kører den, så sender den linket videre til alle online kontakter. Er der nogen som ved, hvad filen gør udover at sende linket videre?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2005 - 12:09 #1
ved ikke om det er denne, men der er formentligt alle mulige varianter: http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1760883,00.asp

Selv på MSN skal man ikke bevistløst åbne alt hvad man modtager!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 12:10 #2
Den gør faktisk ikke andet end det du oplever, nemlig at sende linket videre til alle dine kontaktpersoner.
Har du fået den udryddet eller skal vi hjælpe dig af med den ?

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2005 - 12:10 #3
How to avoid it: Don't accept file attachments from users on instant messenger systems unless you are expecting them and know they are legitimate. Run anti-virus software and keep it up to date.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 12:10 #4
Og det ER den virus som james_t_dk linker til.
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 12:19 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$BKUPEXEC\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system\hplampc.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beremote.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Card Reader\shwicon.exe
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\VERITAS\VxUpdate\VxTaskbarMgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINNT\system32\hotkeysvc.exe
C:\WINNT\system32\cthelper.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\ck.3PART\Skrivebord\FxBropia.exe
C:\Documents and Settings\ck.3PART\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://companyweb
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://companyweb
O16 - DPF: {001EE746-A1F9-460E-80AD-269E088D6A01} (Infotl Control) - www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab" target="_blank">http://80-site.ebrary.com.www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - file://D:\3DCheetah\Cheetah3D\OfflineInstall.exe
O16 - DPF: {44C7E598-E215-11D4-BE13-CE6EE9000000} (NetOpX) - file://C:\Documents and Settings\ck\Skrivebord\netopx\netopx.CAB
O16 - DPF: {485D813E-EE26-4DF8-9FAF-DEDF2885306E} (NSHelp Class) - http://sauron/connectcomputer/nshelp.dll
O16 - DPF: {7584C670-2274-4EFB-B00B-D6AABA6D3850} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://sauron/tsweb/msrdp.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O23 - Service: Backup Exec Remote Agent for Windows Servers (BackupExecAgentAccelerator) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beremote.exe
O23 - Service: Backup Exec Agent Browser (BackupExecAgentBrowser) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\benetns.exe
O23 - Service: Backup Exec Device & Media Service (BackupExecDeviceMediaService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\pvlsvr.exe
O23 - Service: Backup Exec Job Engine (BackupExecJobEngine) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\bengine.exe
O23 - Service: Backup Exec Naming Service (BackupExecNamingService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\benser.exe
O23 - Service: Backup Exec Server (BackupExecRPCService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beserver.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINNT\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: ExecView Communication Module (ECM) (ECM Service) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\ECM\ECM.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 12:25 #6
Den virus som james_t_dk henviser til er w32.bropia, jeg har lige kørt symantecs stand-alone removal tool, den finder ikke virusen, så jeg går ud fra at systemet ikke er inficeret med den pågældende virus.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 12:43 #7
Der er flere forskellige varianter, og jeg mener nu nok at kunne spotte noget mistænkeligt i loggen. Vender tilbage om lidt ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 12:53 #8
Åbn en stifinder og find denne fil:
C:\WINNT\system32\cthelper.exe
Højreklik den og vælg egenskaber. Se om du kan se hvem der har lavet filen. På en xp står det under version, Company. Hvis der står Microsoft eller Creative, skal du udelade linierne der omhandler cthelper i nedenstående procedure:

Genstart pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTHelper] cthelper.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [CPQHotKeys] hotkeysvc.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [CTHelper] cthelper.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
C:\WINNT\system32\hotkeysvc.exe
C:\WINNT\system32\cthelper.exe

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 13:20 #9
Her er den nye log...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$BKUPEXEC\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beremote.exe
C:\WINNT\system\hplampc.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\ck.3PART\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://companyweb
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://companyweb
O16 - DPF: {001EE746-A1F9-460E-80AD-269E088D6A01} (Infotl Control) - www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab" target="_blank">http://80-site.ebrary.com.www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - file://D:\3DCheetah\Cheetah3D\OfflineInstall.exe
O16 - DPF: {44C7E598-E215-11D4-BE13-CE6EE9000000} (NetOpX) - file://C:\Documents and Settings\ck\Skrivebord\netopx\netopx.CAB
O16 - DPF: {485D813E-EE26-4DF8-9FAF-DEDF2885306E} (NSHelp Class) - http://sauron/connectcomputer/nshelp.dll
O16 - DPF: {7584C670-2274-4EFB-B00B-D6AABA6D3850} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://sauron/tsweb/msrdp.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = 3PART.local
O23 - Service: Backup Exec Remote Agent for Windows Servers (BackupExecAgentAccelerator) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beremote.exe
O23 - Service: Backup Exec Agent Browser (BackupExecAgentBrowser) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\benetns.exe
O23 - Service: Backup Exec Device & Media Service (BackupExecDeviceMediaService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\pvlsvr.exe
O23 - Service: Backup Exec Job Engine (BackupExecJobEngine) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\bengine.exe
O23 - Service: Backup Exec Naming Service (BackupExecNamingService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\benser.exe
O23 - Service: Backup Exec Server (BackupExecRPCService) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\beserver.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINNT\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: ExecView Communication Module (ECM) (ECM Service) - VERITAS Software Corporation - C:\Programmer\VERITAS\Backup Exec\NT\ECM\ECM.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 13:24 #10
Jeg har fundet frem til følgende info
http://www.csis.dk/default.asp?m=1&a=231
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 13:34 #11
Ok, den er noget anderledes end Bropia, som jeg troede det var.

Men loggen er ren nu. Der er ikke skyggen af snavs tilbage.
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 14:10 #12
Tonnybrandt > du får da lige nogle point for at rense mit system for alt andet snavs...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 14:12 #13
Jamen jeg siger mange tak *s*
Avatar billede rehan Nybegynder
07. marts 2005 - 16:36 #14
Hejsa. Har fået den dersens fætter og prøvet at få bugt med den. Vil bare lige vide, om det er lykkes. Min log ser så'en ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\ad-aware.exe
C:\Documents and Settings\Snøffles\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.yahoo.com/
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {ED103D9F-3070-4580-AB1E-E5C179C1AE41} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/02bc1ccdb1f425f28306/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {9600F64D-755F-11D4-A47F-0001023E6D5A} (Shutterfly Picture Upload Plugin) - http://web1.shutterfly.com/downloads/Uploader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede klausman Nybegynder
07. marts 2005 - 16:39 #15
Jeg er ikke mand for at tjekke din log, men jeg fik den pågældende virus fjernet ved at køre en panda activescan via deres hjemmeside http://www.pandasoftware.com/home/default.asp
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 16:43 #16
Fix denne
O2 - BHO: (no name) - {ED103D9F-3070-4580-AB1E-E5C179C1AE41} - (no file)

du har ikke msn virus i loggen
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. marts 2005 - 16:45 #17
Rehan: Normalt er det kotume, at man opretter en ny tråd, hvis man vil have checket sin HJT-fil. Men når Kalp nu ER begyndt på at lege julemand, så vil jeg da også (:-)):

Den her skal også fixes:
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/02bc1ccdb1f425f28306/netzip/RdxIE601.cab
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2005 - 16:48 #18
ejvindh>> det en gavebud *G*

ej så at spørgeren ikke havde noget imod det så kunne jeg ligeså godt..

angående den entry du fixer.. er skuffet over real:o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. marts 2005 - 16:50 #19
:-D
Avatar billede rehan Nybegynder
07. marts 2005 - 16:52 #20
takker og bakker, er jo kuns en novice her ;-)
Avatar billede rehan Nybegynder
07. marts 2005 - 16:55 #21
>klauman: den finder noget, men stopper. Min avast siger kun abort connection og så er den potte ude...
Avatar billede rehan Nybegynder
07. marts 2005 - 17:37 #22
Hvordan kan man egentlig vide, hvilke der skal fixes? Er enormt nysgerrig og nok lidt dum....