Avatar billede duzens Nybegynder
05. marts 2005 - 21:46 Der er 4 kommentarer

Harddisken der forsvandt..

Hej, jeg har et lidt løjerligt problem. Jeg har for nyligt formateret min Primary Master (40GB Maxtor)- og geninstalleret windowsXP.
Da jeg så havde installeret SP2 og diverse antivira software, prøver jeg at få adgang til min Secondary slave (160GB Maxtor) via Denne Computer, men den er simpelthen væk.
Jeg kikker i min "Hardware devices" og der er rigtig nok to forskellige Maxtor harddiske.
Jeg downloader straks programmet GetDataBack, og ser om alt min data er væk. Til min, positive, overraskelse er alle mine ting der stadigt, og jeg er i stand til at kopiere nogle vigtige filer over på min 40GB Maxtor, hvor XP er installeret.
Men siden jeg har omkring 100GB data på min 160GB, er det desværre ikke en mulighed at kopiere det hele over på min PM harddisk.

Også er mit spørgsmål naturligvis hvad der kunne være skyld i dette? Min harddisk er der tydeligtvis, og jeg er i stand til at kopiere data fra den, men den viser sig ikke i Denne Computer.

Alt hjælp bliver modtager taknemligt, da dette helt problem er ved at gå mig på nerverne.

Tak på forhånd!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. marts 2005 - 01:13 #1
Prøv lige at gå i diskhåndtering og se om du kan se den der og om den har et drevbogstav.
Hvis det kun er drevbogstavet den mangler kan du højreklikke den og tildele den et drevbogstav. Muligvis har dit cdrom-drev stjålet dens drevbogstav og derfor vil den blot ikke have et drevbogstav

Du kommer i diskhåndtering ved at højreklikke denne computer og vælge administrer. Vælg så diskhåndtering.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2005 - 02:33 #2
Jeg kan være bange for, at din  160GB disk er gået i RAW (rå) tilstand, dvs. en disk uden filsystem, eller som her en disk hvor filsystemet ikke kan læses.

Prøv via Computeradministartion at gå til Diskhåndtering. Kan du se disken der? Hvilken status og filsystem vises for den? Prøv om du har nogen muligheder for at ændre noget ved højreklik -> Egenskaber.

Hvis den er gået i RAW tilstand er du ilde stillet.
Der har været mange spørgsmål om RAW diske, hvor det er sket under et forløb som dit. Men jeg har endnu ikke set nogen komme med en forklaring på, hvorfor det sker og ej heller om hvordan det rettes, ud over at foretage en formatering af disken = oprette nyt filsystem.

Først skal reddes hvad reddes kan, som du gør med GetDataBack.
Det er surt med så mange data på en stor disk og kun en mindre disk at redde dem til. Der bliver brug for at brænde mange cd-rom'er, før du er i hus med det hele. Surt show.  :(
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
07. marts 2005 - 22:25 #3
du skal hente "big drive enabler" fra maxtor's hjemmeside.....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 17:05 #4
fik du løst problemet ?