Avatar billede henrik Nybegynder
04. marts 2005 - 14:18 Der er 8 kommentarer

hvordan giver man en ny bruger adgang på serveren?

sidder i et kontornetværk, hvor alle computere er på en server. Nu er der sat en bærbar computer til netværket, men den kan ikke få adgang til serveren og netværksprinteren, men kan godt komme på internettet. Hvordan kan denne laptop få adgang på serveren?
Avatar billede lassechr Nybegynder
04. marts 2005 - 14:21 #1
Er jeg også interesseret i at finde ud af!
Avatar billede lassechr Nybegynder
04. marts 2005 - 14:40 #2
http://www.eksperten.dk/spm/596875 kan være du finder hjælp i det spørgsmål jeg har oprettet :)
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 16:02 #3
er den pågældende computer meldt ind i domænet ?
Avatar billede henrik Nybegynder
04. marts 2005 - 16:37 #4
Nej, det tror jeg ikke. Hvordan melder man den ind i domænet?
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 16:44 #5
Der skal du have bruge en bruger med rettigheder til at melde computere ind i domænet, samt DNS skal være opsat korrekt på klienten, er det en server du selv adminstrerer ?
Avatar billede henrik Nybegynder
04. marts 2005 - 18:18 #6
Ja, jeg administrerer selv serveren, men i sin tid blev den sat op til de computere der var brug for den gang. Jeg er blanko omkring hvordan man sætter en server op, så gode råd må gerne "skæres lidt ud i pap". Tak.
Avatar billede henrik Nybegynder
08. marts 2005 - 10:22 #7
Er der nogen som ved hvordan jeg giver en ny computer adgang på en server?
Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2005 - 13:12 #8
Såfremt serveren er sat korrekt op, er det bare at gå ind i kontrolpanelet, vælge system og så joine domænet (det kræver dog en bruger med de korrekte rettigheder = administrator rettigheder, mener jeg), og klientens DNS server skal være den lokale DNS servers Ip add.