Avatar billede dengamle Nybegynder
01. marts 2005 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af oplysninger i Excell regneark i HTML

Jeg har et stort regneark (excell) med mange ip-adresser på servere, netværk, pc'ere og IP-telefoni.
Regnearket er konverteret til HTML og ligger på intranettet.

Jeg kunne godt tænke mig og bruge oplysningerne på netværket, f.eks. klik på en IP-adresse, så blev der startet en CMD prompt og sendt en Ping commando afsted med den pågældende adresse.
Jeg skal selvfølgelig kunne se ping svaret.
Så kan jeg hurtigt konstatere hvor problemerne ligger.
Er der nogen der har prøvet det før?
Jeg mangler nogle ideer til at komme igang.

Hilsen
dengamle
Avatar billede japping Nybegynder
01. marts 2005 - 16:20 #1
Du skriver at det er konverteret til HTML. Men en mulighed er at lave et link til Excel-filen, lave en "ping"-knap med macro. Når brugeren så markerer ip-adressen og trykker på macro-knappen, kan man sende den ønskede cmd kommando.

Håber du kan bruge dette til noget ?
Avatar billede dengamle Nybegynder
01. marts 2005 - 17:45 #2
Regnearket ligger også i orginal format (xls).
Men jeg vil gerne at man bare skal trykke på de enkelte Ip-adresser, hvorefter kommandoerne udføres automatisk.
Jeg er interesseret i nogle eksempler, hvis der findes nogle!
Avatar billede dengamle Nybegynder
05. september 2010 - 12:05 #3
Lukker denne gamle sag