Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
25. februar 2005 - 16:07 Der er 1 kommentar

HP LaserJet 4L

Hej!

Jeg har en Hp LaserJet 4L som jeg har sat til en D-link printserver. Der er router i og jeg har en XP-maskine på den en og en Win98 på den anden.
Når jeg udskriver et dokument kommer der kun 4 sider ud eller deromkring. Hvad kan være galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. februar 2005 - 23:53 #1
Mit bedste bud er, at der er rod i netværkskonfigurationen, så printeren f.eks. kører på et andet IP-segment end PC´en, og der så ikke er sat en ordentlig gateway på - eller at printeren har for hårdt defineret subnet mask.

Eller sagt på lidt lettere tilgængeligt sprog:
Både printeren og PC´ens IP adresse skal være xxx.yyy.zzz.nnn - så xxx.yyy.zzz er ens på begge maskiner, og nnn selvfølgelig er forskelligt.
Dernæst skal du finde routerens IP adresse og sørge for at den er sat som "standard gateway" i både PC´erne og printeren.
Og sidst skal subnet masken være 255.255.255.0 på begge maskiner...

Jeg gætter i øvrigt på at printeren har samme IP adresse som routeren, så det er nok primært PC´erne du skal tjekke.