Avatar billede wip13 Nybegynder
25. februar 2005 - 10:46 Der er 1 løsning

Problemer med Samba på Debian

Jeg har lige installeret Samba 3 på min debian box. Jeg havde samba2 før og det kørte uden problemer. Jeg følger vejledningen på http://www.linuxbog.dk/admin/bog/samba.html.php til opsætning af samba, men når jeg så skal connecte til den fra min win2k spand får jeg en "Kontoen har ikke autorisation til at logge på fra denne station", og det er vel og mærke _FØR_ jeg bliver spurgt om user/pass.

Jeg har efterhånden brugt alt for langt tid på det, nogen der har ideer?
Avatar billede wip13 Nybegynder
25. februar 2005 - 10:51 #1
hulk
...jeg prøvede lige at smide
---
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
---
i min smb.conf og så virkede lortet sq. Der er ting jeg ikke fatter