Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. februar 2005 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vælge mellem forskellige drivere til skærmkortet?

Hej,

Jeg har en Toshiba tablet PC og en ekstern skærm. Den eksterne skærm kører optimalt 1680x1050, og dette kan standard-driveren til Tohibaen ikke køre, så jeg har opgraderet driveren. Desværre har dette betydet at en væsentlig funktion i Toshibaen ikke længere fungerer (nemlig at skærmbilledet og pennefunktionen kan vendes 90 og 180 og 270 grader). Denne funktion bruger jeg dog kun, når jeg ikke har den eksterne skærm slået til, og det kunne altså være en mulighed at bruge standard-driveren, når jeg er ude, og den anden driver, når jeg er hjemme... Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan jeg nemt skifter mellem de to drivere (altså samme skærmkort, men forskellige drivere alt efter om det er hjemme eller ude)? Evt. via hardwareprofiler el. en anden utility?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2005 - 16:30 #1
efter din egen ide -
under tjernester lam du deaktivere nvidea display driver service for hardwareprofiler under fanen log på - når du dobbelt klikker på den i -
administrator-tjernester i kontrol panel.i system under hardware skal du oprette en ny profil ved at vælge kopier.
men at din nye profil ikke automatisak vælger din grafikkort driver /regener med det er geforce)ER JO KUN DET HALVE ,se om den anden osse har en tjernest derunder du modsat kan de - aktivere for profil 2.
Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. februar 2005 - 23:53 #2
Tak for din kommentar. Jeg har forsøgt at gøre som du skriver, men jeg kan ikke få det til at virke. Kan jeg evt. få dig til at forklare det lidt grundigere og måske punktvis, så jeg er sikker på, at det er det rigtige jeg gør... ???
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:27 #3
sorry det virker ikke
men kan du ikke ændre skærm-størrelsen via:
start-kontol panel-skærm-fanen indstilliger-knappen avenceret-
her på grafikkkort indstillger på mit geforce nvidea rt der et pk. under
skærmopløsninger og opdaterings hasigtighed - hvor knappen tilføj kan sætte den i en opløsning der ikke understøttes af den pågældede skærm,men prøv derfor først når du har sat den til en anden skærm at ændre her .men først efter at du har lavet hardware profiler -
sådan skal du lave dem
første profil skal under egenskaber af
dette er en bærbar computer
demme pc er ikke i en docking tilstan
denne anden profil (som er kopiet)
dette er en bærbar computer
denne pc er i en docking tilstand
sæt dem til 5 sek for at vælge mellem dem,så kan du under >>>den somme grafikkort driver<< bestemme hvilken opløsning der på forhånd skal vælges når den stater op.
så tjæk om der evt er en beta driver der kan begge dele vende skærm og har vælg muligheder i en højre opløsning.
muligt det ikke er denne du skal have:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93
men programmet finder den selv hvis det er.
Avatar billede cybergyf Nybegynder
15. april 2005 - 00:32 #4
Tak for indsatsten, Xou...  der findes ikke beta-drivers, men der laves en tweaket version af nvidias driver netop til at løse dette problem... se mere på tabletbuzz.com