Avatar billede 99c09 Nybegynder
22. februar 2005 - 20:19 Der er 7 kommentarer

IE starter ikke?

Hey allesammen!

Jeg har et kæmpe problem!! jeg kan ikke starte internet explorer. Når jeg trykker på ikonet (eller direkte på filen) startes filen IEXPLORE.EXE... og så sker der intet... hvis jeg overvåger systemet inde under processer kan jeg se at filen kører og at den sluger ca. 9,5 - 11 mb hukommelse?... hvis jeg trykker på files igen springer et vindue op:) men knapperne og alt det andet forbliver gennemsigtigt og programmet låser:( så SKAL jeg ind manuelt og lukke IEXPLORE.EXE det antal gange jeg har startet programmet? Har prøvet følgende: sfc /scannow, spywarescanning, virusscaning, afinstallation af internet explorer (genstart) og installation af internet explorer OG INTET HAR HJULPET!!! nogen forslag....

PS. Køre WinXPsp2 uk (er næsten lige blevet formateret og installeret, gider sku' ikke igen!!)
Avatar billede 99c09 Nybegynder
22. februar 2005 - 20:20 #1
ups....hvis jeg trykker på fileN igen springer....
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2005 - 20:54 #2
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2005 - 20:55 #3
Selvom du har kørt virusscanning osv. så køre en tur med ovenstående
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2005 - 20:57 #4
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2005 - 21:05 #5
eller kom med en hijackthis log

Download hijackthis herfra
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2005 - 01:57 #6
Jammen...  et absurd spørgsmål måske. Men er dit netværk sat korrekt op så IE rent faktisk vil på nettet, og ikke blot starte op, uden at der sker mere?
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 13:25 #7
99c09 ?