Avatar billede wraithbone Nybegynder
22. februar 2005 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Share problem

Er der en måde at få windows 98 til at kunne finde ud af:

net use h: \\server\folder\underfolder\

den kan finde ud af:

net use h: \\server\folder\

men ikke den første. den kommer med en fejl:
Error 50: You attempted an operation that cannot be performed from your computer or that is not supported on the specified server. Make sure you are using the correct server for the command or task that you want to perform. If the problem persists, contact your network administrator.

mit logonscript er gennemtestet på en windows 2k og xp og kører uden problemmer. vi har også løst problemet med %username% osv for dem der kender det under 98.

plz hlp.. fast. :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. februar 2005 - 14:58 #1
Mig bekendt er der ingen mulighed for at angive en sub-folder til et share som "root level" på det mappede drev, når det er en windows 9x.
Jeg ville nok blot acceptere at de enten er nødt til at blive mappet til:
\\server\folder\
eller også lave nye shares for hver af underfolderne, som de så kunne mappe:
\\server\underfolder\
Avatar billede wacked Nybegynder
22. februar 2005 - 15:00 #2
Problemet kan løses, har set det før, men siden med løsningen kan jeg ikke finde... så kom så kloge åger , we need your help!
Avatar billede wraithbone Nybegynder
22. februar 2005 - 15:02 #3
Det er omkring 100 til 200 brugere vi snakker om her. så det ville være lidt svært at lave konceptet om pga der er nogle win98 dåser lortet skal virke på... der må være en måde at omgå det på med et 3. parts program.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
02. marts 2005 - 14:01 #4
hmm projectet er afsluttet så der er ikke point mere da det ikke skal bruges.. men sig endelig til hvis der er nogen der kender løsningen til dette..