Avatar billede sondervang Nybegynder
18. februar 2005 - 13:33 Der er 10 kommentarer

Gemme Excel som kommaseparerede fil

Er det muligt at få et tilføjelsesprogram til Excel eller få Excel, til at gemme en fil som kommasepareret fil?
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 13:40 #1
Indspil en makro, der gemmer som semikolonseparet fil.

Når du så senere gemmer ved hjælp af makroen, gemmes der som kommasepareret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 13:42 #2
husk at hvis du vælger kommasepareret så giver tal som 8,75 problemer!
Avatar billede overchord Nybegynder
18. februar 2005 - 13:54 #3
Naar du vaelger at gemme en fil i excel kan du normalt vaelge CSV some filtype, saa det burde slet ikke vaere noget problem.
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 13:57 #4
overchord-> Bortset fra, at i dansk Excel er CSV format semikolonsepareret, ikke kommasepareret :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 14:12 #5
hvad bruger man kommasepareret fil til? spørgsmålet opstår ret ofte, synes jeg.
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 14:14 #6
Fx til at importere i andre systemet, der ikkke kender EXcel format.
18. februar 2005 - 14:32 #7
JA man kan godt "få" et tilføjelsesprogram til eksport af kommafiler, men det er ikke gratis - altså det jeg har lavet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 15:02 #8
Excel kan sagtens importere en komma separeret fil. Problemet er at gemme den som komma separeret igen. Dette kan Openoffice.org dog gøre. Openoffice kan også importere og eksportere XLS filer.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 15:04 #9
kan man bare lave en macro der gemmer som semikolon seperareret, åbner filen i wordpad/notepad og laver en search ; replace ,

Det er da en slags løsning!
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 15:43 #10
Denne makro gemmer en vil som kommasepareret.

Sub GemSomKommaSep()

        filesavename = Application.GetSaveAsFilename( _
            fileFilter:="Text Files (*.csv), *.csv")

            ActiveWorkbook.SaveAs filesavename, FileFormat:= _
                xlCSV, CreateBackup:=False
End Sub