Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 10:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

WINDVD 2.2

Jeg har lige fået et DVD drev, men jeg kan kun se code 2 film. Jeg har prøvet med DVD genie og DVD region killer. Ingen af de to programmer kan løse problemet.
Jeg bruger WINDVD 2000 ver. 2.2 til at afspille mine film. Jeg har også prøvet med andre playere, men det virker heller ikke.

Hvis der er nogen der har nogen forslag til en løsning ville jeg blive meget glad.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 10:25 #1
Hvordan ser din computer konfiguration ud? Bundkort, Grafik kort mv.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 10:40 #2
Jeg har fundet lidt informationer til dig, men jeg mangler oplysninger om dit DVD drev.

link: http://www.digital-digest.com/dvd/support/region.html

/per
Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 10:40 #3
K7V ASUS Bundkort, 348 MB Ram, 700Mhz, samsung DVD 12X/40X, matrox G400 grafikkort. Jeg regner ikke med at mit system har problemer med at kunne afspille filmene!!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 10:48 #4
Det ser ud som om du har et RPC-2 DVD-ROM drev, og så kan du anvende Toshiba Region Change utility, når du skal ændre region code:

link: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/utilities.htm

/per

Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 10:50 #5
Det prøver jeg lige!!

Du skal tak for hjælpen.

Hvis det ikke virker skal jeg skrive videre på mit spørgsmål.
Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 11:04 #6
Det virker stadigvæk ikke!!
Det siger at jeg har opbrugt alle mine skift. Eller at mit drev ikke understøtter religionsskift.
Mit drev er samsung SD-612F hvis det hjælper.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 11:10 #7
Hvis du anvender en RPC-1 DVD-ROM, så skal du anvende følgende software:

http://www.dvd-digest.net/downloads/files/region/bt01.zip

Samt følgende vejledning:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/sd608.txt

/per
Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 11:39 #8
Det virkede fint indtil at jeg skulle downloade den nye fil (BT01.OBJ).
Den siger at den ikke passer til mit drev!!!!
Skal jeg have en nyere fil eller en bestemt fil til mit drev????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 12:07 #9
Jeg har fundet den rigtige patch til dig, så den kan blive regionsfri:

http://members.xoom.com/zozo00/612oem.zip

/per
Avatar billede kspohr Nybegynder
24. marts 2001 - 16:27 #10
Jeg tror den virker, men jeg ved ikke hva` for en af de tre filer jeg skal bruge/downloade!!
1.BSO3p.bin
2.bs03udmap.bin
3.bs06p.bin
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 20:13 #11
Når du pakker filen ud, så er der en beskrivelse i readme.text.

Du skal anvende programmet sfdnwin patched.exe til at installere patch bs06p.BIN, der ligger i den samme folder.

/per
Avatar billede kspohr Nybegynder
25. marts 2001 - 09:21 #12
Nu kan jeg godt skifte region, men når jeg prøver at se en code 1 film kan jeg kun lige se et sek. så stopper filmen!!!
Hvad kan det skyldes???
Skal jeg geninstallere windvd!!
Eller skal jeg downloade en anden fil til mit drev!!!
Avatar billede kspohr Nybegynder
25. marts 2001 - 13:48 #13
Er du igang med at finde en løsning??
Eller er der ikke nogen løsning???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2001 - 15:20 #14
Har du prøvet at installere de andre bin filer via sfdnwin patched.exe?

/per
Avatar billede kspohr Nybegynder
25. marts 2001 - 16:42 #15
Ja!!! Det hjalp desværre heller ikke!!!
Kan det være at drevet har taget skade af div. tilføjelser???
Hvis ikke, hvad kan problemet så være???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2001 - 16:45 #16
Det kan også være at softwaren ikke understøtter region code 1. Du kan også prøve at geninstallere din DVD-rom driver igen.

/per
Avatar billede cman Nybegynder
26. marts 2001 - 13:28 #17
Hej kspohr du kan prøve denne fil  Scavenger Region Set 1.2 du kan hente den her http://go.to/doom9 den skulle kunne skifte region selv om at dit drev ikke er patched
Held og lykke
Cman