Avatar billede m3q Nybegynder
15. februar 2005 - 21:20 Der er 4 kommentarer

Flytbar tekst boks i Dreamweaver

Hej eksperter!

jeg havde engang hentet sådan en af de der gratis webtemplates... men har nu mistet den da min harddisk brød sammen her for ikke så lang tid siden... i denne template var der en tekst boks i hoved menuen, men istedet for at jeg skrev i den gældne "tabel" eller "iframe" så kunne jeg flyte rundt med denne her tabel/iframe, som hvis jeg flyttede rundt med et objekt/billede i photshop..
dvs. med pixel præcision... ikke noget med at skulle følge hvordan deameaver havde lyst til at få en tabel til at opføre sig, jeg kunne placere denne her oven på billeder, midt i en tabel/iframe border.. ALLE STEDER!

jeg kan ikke finde sådan en kode nogensteder på nettet, men jeg kan huske at den vist ar ret simpel (måske et dreamweaver objekt?)

hvis nogen ved hvad dette er, eller hvilken kode det er, bile jeg være yderst taknemmelig!
Avatar billede piakj Nybegynder
15. februar 2005 - 22:48 #1
er det ikke bare et "layer" i dreamweaver du mener det kan du lægge hvor du vil og vælge vilkårlig størrelse. Ellers  har jeg misforstået spørgsmålet
Avatar billede m3q Nybegynder
15. februar 2005 - 22:56 #2
det kan godt være... men den jeg tænker på var "see-through" dvs. at hvis jeg valgte bagrunden rød så kunne man stadig se teksten bag ved "layeret" eller hvad det er... men lige at sætte en lavere "opacity" i photoshop!... kan man det i et layer?
Avatar billede piakj Nybegynder
16. februar 2005 - 14:34 #3
Hvis du lægger noget ind i et "layer der har en gennemsigtig baggrund eller tekst kan du se baggrunden stadig er dert det du mener,. for det kan du i et layer. du bruger layer knappen til at tegne en firkant eller lignede med i dreamweaver og kan derefter flytte det rundt på din side som du vil.
Avatar billede m3q Nybegynder
30. marts 2005 - 01:35 #4
har fundet den templalte igen.. og jo det var et layer.. så lav et svar og du får point!