Avatar billede stef_85_ Nybegynder
15. februar 2005 - 17:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

1st bootdevice?

Ey

Min ven har et problem, han vil formatere hans com, men den vil ikk boote op fra cd-rom drevet. Vi har været inde i BIOS'en for at sætte det som 1st bootdevice men der underligt nok ikk noget der hedder det :S hans mainboard er et ASUS, hva fanden gør vi?
Avatar billede stef_85_ Nybegynder
15. februar 2005 - 17:32 #1
Kom nu!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 17:40 #2
Der plejer at kommer en besked på skærmen under BOOT POST ala: [Tryk et tast for at starte på CD...] hvis PC'en ka' føle (?) at der er en CD i spanden...

Kig efter...
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 17:40 #3
hallo, folk skal lige se dit spørgsmål først ok ? og jo der er et menu punkt der har med boot up sequence at gøre.
Avatar billede stef_85_ Nybegynder
15. februar 2005 - 17:40 #4
Det er netop det vi håbede på den ville spørge om, men det gør den ikk!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 17:48 #5
Er du/I sikker på at den pågældende CD er BOOTABLE ?
Avatar billede stef_85_ Nybegynder
15. februar 2005 - 17:55 #6
Så virker det, vi disablede bare alt andet end cd-rom drevet under Boot i BIOS'en, men thx anyways..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 18:00 #7
... et eller andet tidspunkt undervejs i instalationen skal den kunne finde/boot på HD'en såååå...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. februar 2005 - 16:37 #8
... kom du/I videre ???
Avatar billede stef_85_ Nybegynder
17. februar 2005 - 16:40 #9
Ja, har jeg også skrevet ;)
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2005 - 16:54 #10
og det mener du ikke du burde give point for ? du startede med at skrive at det var der ikke noget der hed noget om i BIOS og pludselig kunne du finde det ?