Avatar billede thormam Nybegynder
15. februar 2005 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problemer

Har et Point of view Geforce 6800 GT som har virket upåklageligt et godt stykke tid indtil nu hvor det gradvist er begyndt at blive værre.
Starter jeg et grafik krævende program (spil mm.) låser den computeren på skærmen men kan til tider flytte med musen rundt på en låst skærm og jeg må genstarte. Virker spillet lidt tid inden den låser viser den grafikken men med en masse små farve pixels som om der er noget helt galt.
Har opdateret drivere og omvendt for at forsøge med det og har enda nu formateret, men det har ikke hjulpet.
Nu har jeg sendt bud efter et andet grafikkort jeg har liggende hos en ven for at se om det ER grafik kortet eller måske AGP porten eller bundkortet.. Eller enda pipelines der er ved at ryge? :(
Den viser enda nu til tider små pixels når jeg bare er i Windows og har et par gange låst i et par sekunder og så slukker skærmen og tænder igen.
Det skal siges at i enhedshåndtering har jeg en ? (fejl) ud fra "SM-buscontroller" - kan det være det? og hvad gør jeg ved det.
Håber i har et par forslag der redder mit temlig pebret kort :)
Er selv helt på bar bund og frygter det værste så fuld point herfra til den der redder mig.
Avatar billede thormam Nybegynder
15. februar 2005 - 16:13 #1
Har lige installeret driveren fra mit bundkorts CD og det fjernede SM-buscontroller problemet.
Skal lige siges jeg ikke har clocket noget på noget tidspunkt så alt skulle være default
Avatar billede desperado Nybegynder
15. februar 2005 - 16:41 #2
Køre kortet AGP eller PCI-X ?
Hvilket bundkort har du ?
Evt hvilken Strømforsyning har du ?
Blæseren køre på dit Gfkort ik ..

De fejl du beskriver kan komme ved for lidt strøm eller en defekt ramklods på dit Gf kort. Tybisk set når du får pixel fejl.
Avatar billede thormam Nybegynder
15. februar 2005 - 16:57 #3
Hej tak fordi du svarede men jeg har fundet ud af det :) laver du et svar så får du mine point alligevel fordi du viste interressen
Avatar billede gl.k. Nybegynder
15. februar 2005 - 17:23 #4
La os ik døde dumme ;-). Hvad var fejlen så ? TAk.
Avatar billede desperado Nybegynder
17. februar 2005 - 14:19 #5
:)